Wie weet een leuk ho(s)tel in Granada?
De vraag is al vaker gesteld en toen zijn er namen van hostels gegeven, maar over deze hostels zijn vooral negatieve reviews gegeven.
Wie o wie weet een betaalbare plek met een centrale ligging?
Er zijn genoeg hostels en hotels in het centrum van Granada dat je je geen zorgen hoeft te maken of er plek is en of het veilig is. In elke straat en op elke hoek zit wel een hostel. Mijn advies is: loop even een rondje, verken de buurt een beetje en kies een hostel wat je aanspreekt.
De hostels/hotels die op dit forum zijn genoemd verdienen naar mijn mening geen negatieve reviews. Natuurlijk is de een iets beter dan de ander, maar ze zijn allemaal prima. Met onderstaande heb ik goede ervaring:
Hospedaje La Siesta
Hospedaje La Libertad
The Bearded Monkey
Hostal Oasis
Hospedaje Cocibolca (er is ook een hotel dat zo heet, maar die niet)
Hotel Con Corazon
El Club
Deze zitten allemaal in het centrum. Hier vlakbij zitten ook andere (kleinere) hostels, die ook prima zijn. Gemiddeld kost een overnachting in een hostel tussen $5-$15 p.p.p.n.
Bedankt voor je reactie! Sowieso worden La Libertad en the Bearded Monkey heel slecht beoordeeld, Cocibolca redelijk. De rest inderdaad wel goed. De prijzen waar je het over hebt zijn misschien voor het laagseizoen; niet voor het hoogseizoen in ieder geval. Ik heb inmiddels wat accommodaties gemaild, daar moet vast iets tussen zitten! Nogmaals bedankt voor je reactie en als iemand nog een goede tip heeft dan hoor ik het graag!
La Libertad en Bearded Monkey zijn idd van die echte backpackers hostels. Zelf hou ik er ook niet zo van om hier te overnachten, maar de kamers zijn oke. Ik heb in Nicaragua zowel in laag en hoogseizoen nooit meer dan $15 dollar p.p.p.n. betaalt, behalve in hostel Oasis, dit was $20. Je kunt dus echt voor $5-$15 dollar p.p.p.n. in hostels overnachten. Nu is het wel zo dat ik vaak met nog iemand anders reisde, dus dan betaal je per kamer en dan deel je de kosten. Maar dan nog zijn er altijd hostels waar je voor max. $15 p.p.p.n. terecht kunt. Gewoon ter plaatse even rondkijken en binnenlopen. Succes!
Ik vond La Siesta heerlijk, vooral vanwege de aardige eigenaren. Als je op de link klikt, kom je bij de reviews, o.a. de mijne op pagina 2.
Op een gegeven moment konden we daar niet blijven omdat we minder nachten hadden geboekt dan we uiteindelijk wilden blijven (en toen kwamen er al nieuwe gasten die wel geboekt hadden). Toen zijn we verhuisd naar Backpackers Inn, wat niet in één term te omschrijven is! Het is een combi van hostel (dorm rooms) maar ook privékamers, en een keuken die je mag gebruiken, en tegelijk superdeluxe koloniale architectuur, prachtige tuin, en gratis wifi. (wederom: klik op de naam om de reviews te lezen.) Dit is ook wel een goeie omschrijving: “Its a beautiful boutique hotel where you can stay in a dorm.”
*Onze kamer in Backpackers Inn voor maar US$25 per nacht!
De info komt misschien te laat maar zelf heb ik voor binnen 2 weken Hospedaje Valeria geboekt (Calle el Martirio, hospedajevaleria@gmail.com). Kennissen van ons hebben daar gelogeerd en die waren er zeer tevreden over, alleen het ontbijt vonden ze niet lekker maar dan betaal je er niet voor en ga je elders ontbijten. Ik betaal 35 dollar voor een 2-persoonskamer.