Dit hotel is opgezet door de Nederlanders Onno Oostveen en Marcel Zuidhof, met als doel om alle winst te investeren in scholing van Nicaraguaanse kinderen. Ook worden alle leveranciers bewust gekozen uit de buurt van Granada en wordt het personeel in het hotel opgeleid. Met als bonus dat de medewerkers uiteindelijk kunnen doorstromen naar een andere baan in de toeristische sector of horeca. Op dit moment wordt het hotel gerund door het Nederlandse echtpaar Hans en Monique van Hal.
De filosofie achter het hotel is dat je arme mensen beter kunt helpen door een onderneming te starten en zo te investeren in een permanente bron van inkomsten, in plaats van afhankelijk te blijven van giften uit het Westen.
Daarnaast is het gewoon ook een plek waar je heerlijk kunt ontspannen. Lees meer op de website of wat eerdere gasten van Hotel con Corazón vonden, op TripAdvisor.
Ik ben van 12 tot 17 februari 2011 in hotel Con Corazon geweest. Ik vond het beste hotel van de verschillende hotels die wij op onze reis door Costa Rica en Nicaragua bezochten. Het hotel ligt in het centrum van het mooie Granada. Goede en schone maar vrij kleine kamers. Het hotel heeft een mooie binnentuin. Opvallend was de prettige “bediening”. Iedereen, of het een balie medewerker was, een ober of anderszins, probeerde het naar ons zin te maken.
Een prima hotel
Ik ben hier eind 2010 een paar nachten geweest en ik vond het een uitstekend hotel. Zwembad is lekker, internet is gratis en het ontbijt is het meest uitgebreide en lekkerste dat ik in centraal Amerika heb gehad. Maar op de eerste plaats komt het personeel, uiterst vriendelijk en behulpzaam. Ik kan iedereen dit hotel aanraden!