Tip voor hotel in Granada

Bij mijn laatste reis in Nicaragua, november 2009, heb ik aan aantal nachten/dagen in een geweldig hotel in Granada doorgebracht.
Namelijk Hotel Con Corazon. :king:
Het is niet alleen een geweldig mooi hotel, met grote schone kamers en een zwembad, met vriendelijk en behulpzaam personeel, maar de opbrengsten van dit hotel komen ten goede aan projecten die kinderen stimuleren om naar school te gaan en hun opleiding af te maken.
Aan het eind van 2009 willen de Nederlandse oprichters van het hotel minimaal van 300 kinderen de schoolopleiding bekostigen.
Ook de medewerkers van Hotel con Corazon worden gestimuleerd om naast hun werk een opleiding te volgen.
Overnachting in dit sfeervolle hotel in koloniale stijl draagt er dus toe bij dat meer Nicaraguaanse kinderen naar school gaan!

1 like

Leuk om te lezen. Ik ben toevallig ook in dit hotel geweest en ik ben het helemaal eens! Wat een goed initiatief. Ook organiseren ze zelf leuke excursies, zoals koken bij mensen in Granada thuis. Eerst ga je samen inkopen doen op de markt, dan samen koken en dan ga je eten. Weer eens wat anders.

2 likes

Klopt dat ze leuke aparte workshops hebben.
Zo kan je pinatas maken of een workshop pottenbakken volgen.
Weer eens iets anders dan een tour naar de (ook heel mooi) vulkanen.
Je krijgt door het volgen van een van de workshops contact met de lokale bevolking, wat heel leuk kan zijn.
En… je hoeft echt niet vloeiend spaans te spreken.
:wereld: