Laos - 4000 eilanden

Iemand enig idee hoe de streek van de 4000 eilanden eruit ziet in het regenseizoen (juli)? Zijn de meeste eilanden niet ondergelopen vanwege een te hoog waterpeil? Is het dan nog wel mooi?
Is het doenbaar om in deze periode de Mekong af te varen? Rivier niet te wild, te hoog, of nog niet hoog genoeg vanwege het droge seizoen dat net voorbij is?
En kan ik aan de grens een visum krijgen om Cambodja binnen te komen of moet ik dat in de hoofdstad (of in Bangkok) regelen?

Hoe de streek van de 4000 eilanden eruit ziet in het regenseizoen kan ik je niet vertellen. Maar ik kan je wel aanraden om de visums voor Laos en Camodja in Bangkok te regelen. Daar kun je gewoon naar een reiswinkeltje gaan en de visums aanvragen die je nodig hebt en hun regelen het dan verder voor je. Hoe meer je betaalt hoe minder tijd zij nodig hebben. Volgens mij maar dat weet ik niet zeker kan je bij de grens zelf geen visum krijgen.

Aan de grens van Thailand met Cambodja kan je wel een visum krijgen mits je pasfoto’s hebt (heb ik vorig jaar gedaan). Nu wil ik echter via Laos naar Cambodja.
Maar als het zo makkelijk gaat via een reisbureau, dan zal ik zeker overwegen hun ook eens iets te laten verdienen aan mij. Merci voor de tip.
Nu nog wat meer reactie’s en meningen op m’n overige vragen … :slight_smile: (alvast bedankt voor jou inbreng).