Langere tijd verblijven in verschillende landen azie

Hallo!
Ik ben joshua, 17 jaar oud, (hopelijk) laatste jaar havo.
Ik wil graag naar een paar landen in Azië om er voor een paar maanden te gaan wonen. Het gaat vooral erom dat ik de vechtkunsten in de landen van oorsprong wil gaan beoefenen, maar ook om tegelijkertijd de cultuur beter te leren kennen, want de oosterse culturen hebben altijd al mijn interesse gehad. Ook wil ik me door verschillende tattooeerders vanuit verschillende landen tattooeren
Nou wil ik dus naar Rusland, China, Japan, Thailand.

Wat zou het handigst zijn met wonen en werken?

Spreken ze daar Engels? Of moet ik die taal gaan leren?

Waar zou ik nu al rekening mee moeten houden?

Ken je goede sportscholen daar? En goede tattooeerders

En alle andere info is ook welkom

Gr. Joshua

Als je op de landenfora van de landen hierboven kijkt, dan vind je al veel antwoorden op je vragen. In het Thailandforum lopen verschillende draadjes over tatoeëren in tempels.

Werken zal niet zomaar gaan. Je hebt een werkvergunning nodig. Het kost veel tijd en geld deze aan te vragen, en vaak moet je skills hebben die de lokale bevolking niet heeft om er een te krijgen. Als je net van de havo komt, heb je die specifieke ervaringen (nog) niet.

Misschien kun je vrijwilligerswerk overwegen? Zo kom je OOK met de lokale bevolking in aanraking, en qua visum is het net wat makkelijker.

In Rusland, China, Thailand en Japan wordt vaak wel wat Engels gesproken, kaar gemiddeld stukken slechter dan in NL! De taal leren is altijd een pre, maar de talen van bovenstaande landen zijn niet de meest gemakkelijke talen. In Rusland zou ik sowieso het cyrilisch alfabet leren, dat is niet zo moeilijk en het kan handig zijn in bus en metro.