Langer Als 3 Maanden Door Thailand....

Hallo,

Een vriend en ik willen voor langere tijd door thailand reizen (tussen de 6 en 12 maanden). Ik hoorde iets over een 3 maanden visum en dat je die kon verlengen door een dagtripje naar een buurland te maken, om vervolgens weer een 3 maanden visum voor thailand te krijgen…

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

MvGr Job de Graaff

Naar mijn idee kan je voor Thailand (als nederlander) alleen een visum voor 2 maanden krijgen. Die moet je in Amsterdam op het consulaat aanvragen. Vraag je die niet aan, kan krijg je bij binnenkomst in Bangkok een visum voor een maand. En inderdaad, als je een dagtrip naar een buurland maakt, krijg je daarna weer een visum voor een maand. Je kan ook bij het consulaat hier een double-entry visum aanvragen, das 2x twee maanden, waarbij je tussendoor dus even een buurland moet bezoeken. Kijk eens op http://www.thaiconsulate-amsterdam.org

Groetjes,
Aniek

Originally posted by Aniek2000@07-05-2005, 17:35:57
** Naar mijn idee kan je voor Thailand (als nederlander) alleen een visum voor 2 maanden krijgen. Die moet je in Amsterdam op het consulaat aanvragen. Vraag je die niet aan, kan krijg je bij binnenkomst in Bangkok een visum voor een maand. En inderdaad, als je een dagtrip naar een buurland maakt, krijg je daarna weer een visum voor een maand. Je kan ook bij het consulaat hier een double-entry visum aanvragen, das 2x twee maanden, waarbij je tussendoor dus even een buurland moet bezoeken. Kijk eens op http://www.thaiconsulate-amsterdam.org

Groetjes,
Aniek **

Dank je ! :slight_smile:

Het zit volgens mij zo in elkaar:

Iedere Nederlander kan 30 dagen zonder visum naar Thailand. Als je langer wilt kun je in Nederland een visum voor 60 dagen aanvragen. Dat visum kun je in Thailand vervolgens verlengen met 30 dagen. Als je nog lange wil blijven zul je voor het einde van de periode van 90 dagen een visa run moeten doen. Daar zijn allerlei busmaatschapijen voor die je daarmee helpen. Meestal vanuit BKK naar Cambodja en weer terug in een dag. Dan kan je namelijk Thailand weer voor 30 dagen in zonder visum. Die visumverlenging tijdens de run kost op dit moment(april 2005) 800 baht(voor het binnengaan van Cambodja) plus pasfoto’s.

Als je pech hebt de verkeerde douane-beambte te ontmoeten, betaal je 900 bath (doe 'm ne goeiendag van mij!)
Maar dezelfde mogelijkheden heb je ook bvb in Rangoon (Myanmar) waar het 3 dagen in beslag neemt. Of in Maleisië (maar weet niet waar).

Klopt, maar Cambodja schijnt over het algemeen de voorkeur te genieten vanuit BKK…

Op het consulaat in Amsterdam kun je ook een visum voor drie maanden krijgen (90 dagen, non-immigrant “B”). Vervolgens kun je elke maand die maand die je langer wilt blijven de grens over gaan een nieuw touisten visum krijgen. Als het enigzins kan, ga dan de grens over in Maleisië, kost je slechts vijf minuten en je hebt geen pasfoto’s nodig.

Succes!