In september vliegen mijn man en ik voor een 18 daagse reis naar Nieuw Zeeland. We vliegen met Cathay Pacific en hebben op Hong Kong een tussenstop van 12 uur. We willen tijdens deze stop natuurlijk niet op het vliegveld blijven hangen, maar van het vliegveld af gaan en wat van Hong Kong zien.
Onze voorkeur gaat uit naar de Big Buddha. Heeft iemand ervaring met het bezoeken van de Big Buddha vanaf het vliegveld? Hoe kom je er het makkelijkste en het beste?
From the airport, you can take the S1 bus (as suggested by SolentTraveller in your other post) to Tung Chung Station. From the station, the scenic ride is via Ngong Ping 360 cable car. Once you get to Ngong Ping, the buddha statue is a flight of steps away. Note that on a Saturday, there might be a queue to go up.
Ngong Ping Cable Car information: www.np360.com.hk/html/eng/front/index.asp
Hallo, ik sluit mijn vraag even aan bij deze topic als dat goed is
Wij hebben ook een lange overstap in hongkong. Vanaf siem reap naar Amsterdam. Ik vroeg mij af hoe ik het vliegveld kan verlaten? Moet ik dan eerst langs de transitbalie om mijn boardingpass te halen? Mag ik als ik daar ben er ook weer uit? Of moet ik later ergens mij opnieuw aanmelden?
Ik heb nog nooit tussendoor een vliegveld verlaten zie je wel.
Ik ben vorig jaar via Hong Kong naar Tokyo gevlogen met ook een lange overstap, toen had ik al wel op Schiphol de boarding pass voor de vervolgvlucht gekregen, en m’n bagage was ook doorgelabeld. Dan kan je gewoon door immigrations gaan (ik had op het kaartje “transfer” aangevinkt), en idem als je weer terugkomt voor je volgende vlucht, met uiteraard ook weer de veiligheidscontrole. Iets voorbij de Airport Express kan je eventueel ook je handbagage in bewaring geven mocht je daar niet mee rond willen sjouwen, daar waren ook wel een paar kluisjes maar die waren vol.
ja wij hebben op onze vlucht naar australie ook een tussenstop op hong kong, ik vind het dood eng om dan van de airport af te gaan, want ben je dan wel weer op tijd terug?? en wat ga je doen? ik hoorde ook dat je een visum moet hebben…
Hier staat wel handige informatie voor als je een layover hebt op Hongkong. Volgens mij worden er ook tours aangeboden, maar daar kan ik zelf zo snel niks over vinden en dat zal duurder zijn dan zelf gaan.
One of the most frequently asked questions we receive @ Next Stop Hong Kong is related with stop-over or layover itineraries in Hong Kong. Questions like “
Is it worthwhile to use stop-over time in Hong Kong and get out of the Hong Kong International Airport to for sightseeing and/or shopping ?