Lang weekend in mrt/apr Minsk & Kiev citytrip

Ik ben Rene, een sociale jongeman van 36 jaar en al een ervaren reiziger. Dit jaar wil ik mijn leuke reis challenge volbrengen door alle landen van Europa bezocht te hebben.

Er staan er nog vier op mijn lijstje, waaronder het onbekende Wit-Rusland en Oekraïne. Idee is om in een lang weekend van (vr t/m ma) beide hoofdsteden te bezoeken. Vrijdag eerst op Kiev te vliegen en dan van daaruit te vliegen op Minsk met 1 overnachting. Sinds kort hebben ze geen duur visum meer In Wit-Rusland als je aankomt op de luchthaven van Minsk ontvang je gratis een visum voor 5 dagen.
Alleen naar Wit-Rusland is ook een mogelijkheid.

Wit-Rusland, zeker een aanrader! Enkele jaren terug ben ik er een kleine week geweest, de steden Minsk en Gomel bezocht. Minsk lijkt in sneltempo te zijn geëvolueerd, en ik heb er ook mijn zinnen op gezet om dit jaar terug te keren. Vanaf maart zouden en ook rechtstreekse vluchten op Minsk worden aangeboden vanaf Charleroi. Wit-Rusland, zeker en GO wat mij betreft!

Dank voor je bericht, zie dat die vlucht vanaf Charleroi pas vanaf eind april gaat, voor maart is Ukraine Airlines de voordeligste optie vanaf Brussel met een korte overstap in Kiev. De grensstad Brest in Wit-Rusland lijkt mij ook interessant. Hoe zit jij qua planning in maart?

Brest is mij ook aangeraden, heb deze destijds niet gedaan. Staat op de to-do list :-).
In maart nog geen plannen gemaakt, e.e.a. hangt ook af van de verhuis op het werk. Zoals het er nu voorstaat, denk ik richting eind-maart te moeten kijken, of zelfs eerder richting april.

Hallo,

Ik ben Kevin (35,m,Oostende).
Wit rusland zou ik erg graag doen.
2 hoofdsteden leken me iets teveel van het goede voor 1 verlengd weekend (~ik ‘rush’ niet graag tijdens mijn vakanties), maar het gedeelte Wit Rusland wil ik gerust meedoen.

Als je geïnteresseerd bent, geef je maar een seintje dan kunnen we verder afspreken.

Hallo Kevin,

Bedankt voor de interesse, leuk om te lezen.
Laten we zeker eens kijken wat mogelijk is!

Hoi Kevin,

Ja, mee eens…Kiev is een aparte reis waard.

Minsk & Brest (op 3-4 uur treinen van Minsk) lijken mij interessant.

Groeten,

Rene