Lang leve de douane

Die informatie kan je vinden op internet. Is ook regelmatig in het nieuws dat er streng op gecontroleerd wordt. Je kan moeilijk verwachten dat ze bij ieder vliegtuig wat vertrekt uitleg gaan geven wat je wel en niet mag invoeren en hoeveel. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Vind het wel sneu voor je maar het zijn nu eenmaal de regels. Die mensen doen gewoon hun werk.

idd.
Maar iedereen heeft nu tips gekregen van Hans en Cyn.
Dus moet te doen zijn toch.
Ik ben gelukkig ok nooit gesnapt. Maar eens moet de eerste keer zijn.

Zoals Beps inderdaad al zei, je mag er 3 per persoon… En die vergelijking met 50 kilometer per uur… vind ik wel een hele mooie! Maar daar gaat het nu niet om… Het gaat erom dat jullie gewoon enorme pech hebben gehad, dat jullie deze dingen in jullie onschuld hebben meegebracht, maar als ik eerlijk ben, vind ik het ook een beetje dom… Want iedereen weet dat je dat gewoon niet mee mag nemen!!! En ik snap wel dat het vervelend is, want dat is het ook!! Maar ja een wet is nou eenmaal een wet… Hoe stom ze soms ook zijn!!

@Corky, ik vind het echt heel erg rot voor jullie dat dit jullie is overkomen. Ik kan me voorstellen dat het een stuk van jullie vakantie plezier heeft bedorven. Sterkte ermee.
Ik heb meer geluk gehad. Ik had ook veel leuke topjes, rokjes, slippers en oorbellen mee.
M’n puma schoenen, die ik cadeau kreeg van een vriend in Alanya, had ik gewoon aan m’n voeten. CD’s en Raki in m’n rugtas. Ik liep fluitend langs de controle.

Je weet dat je altijd op moet letten en gelukkig ben ik na al die jaren nog nooit gecontroleerd.
Veel succes allemaal en neem alle tips ter harte.

gr. Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

tja, het is dan misschien een deel van je vakantie dat je afgenomen wordt, maar je had het inderdaad kunnen weten. Er zijn duidelijke regels over wat wel en niet ingevoerd mag worden in nederland. Als je dan toevallig gepakt wordt, kan je de douane wel de schuld geven maar dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Turkije staat er om bekend veel nep te hebben en inderdaad als je in Side geweest bent, t is daar een waar paradijs voor nep. Dat had je je zeker kunnen beseffen. T is l.llig als je door de douane wordt aangehouden omdat er tig mensen die idd wel zo door kunnen lopen maar dat is een risico dat je neemt.

Even inhaken op dit verhaal, je mag 3 stuks nep meenemen, volgens tabel van de douane. Maar nu zijn wij in juli al naar turkije geweest en best aardig wat spulletjes gekocht. Nu mijn vraag wij gaan over 6 weken naar Antalya, en graag zou ik mijn spulletjes van juli weer mee willen nemen, wat we overigens ieder jaar doen het is toch kleding. Wat als ze je nu aan houden met al het oude spul, en de nieuwe zou dat mogen???

ik snap er niks van,heb net gekeken op de site van de douane,er staat letterlijk dat er NIETS maar dan ook niets van namaak mag worden meegenomen,hoe komen jullie er dan op dat je 3 neppers mag meenemen?

graag een uitleg hierover.

groet carlos:confused: :confused:

wij hadden onze hele koffer vol en werden er in eindhoven ook nog uitgepikt bij de controle. het zweet ongelofelijk dik op onze rug staan maar geen problemen verder ondervonden. gewoon die koffer dik inpakken en je nieuwe kleren in een tas doen waar vuil ondergoed in zit… gegarandeerd dat ze dit te onsmakelijk vinden om nog verder te gaan zoeken :wink: succes gegarandeerd! en de meid waar ik mee was had haar nieuwe handtas bij en een nieuwe broek aan. en alles thuis gekregen :slight_smile:

http://www.douane.nl/actueel/06050201_reizigers_mogen_beperkt_aantal_namaakgoederen_invoeren.html#TopOfPage

Van deze site krijg ik niets gekopieerd, dus zelf ff knippen en plakken graag. Is een sub bij de douane site(mei 2006) en daar staat alles en heeeeel duidelijk(op wat kleine dingen na als geluidsdragers dan!)

Suc6
:wave:

Om verwarring te voorkomen.
Op de zelfde site kan je een kleine brochure downloaden: “Als u op reis gaat naar het buitenland”. Het staat duidelijk op dat bepaalde goederen mag u niet zonder meer invoeren O. A. nagemaakte merkartikelen, dus dat is anders dan namaakartikelen.
Ik denk dat ze bedoelen dat je mag 3 stuks namaakartikelen zonder merk invoeren.

Groetjes

Piotje

Dan zou ik het verschil wel eens willen weten, tussen namaakartikelen, en namaak merkartikelen, er staat ook bij dat het artikel over de namaakartikelen toegevoegd is in mei 2006. En wat zijn dan namaakartikelen zonder merk volgens mij is het dan geen namaak meer.

elke jaar als ik langs de douane ga, gaat het alarm af. elk jaar kijken ze het na maar kunnen maar niets vinden waarom het alarm afgaat

Dat heb ik nou ook maar ik weet wel hoe het komt hoor metalen platen in mijn laarzen, het kan ook in schoenen zitten.
misschien dat het dat is.

ben net terug uit Turkije en geen problemen gehad :slight_smile:

twee paar gloednieuwe sportschoenen gewoon tussen de vuile was gestopt. handtas ook ertussen van D&G. shortjes van puma er ook gewoon tussen. geurtjes van Calvin klein en J.lo gewoon meegekregen.

Alle verpakkingen weggegooit en etiketjes eruit geknipt. Niks aan de hand hoor.

En je mag wel degelijk dingen meenemen, alleen niet om te verhandelen. Mijn vader had alle koffers bij zich, en die werd wel even staande gehouden omdat wij al in de aankomst hal waren van schiphol en hij dus alleen liep met 2 grote koffers en 1 grote zak. Ze vroegen waar hij vandaan kwam en waarom hij zoveel bagage had. Toen hij dus uitlegde dat mijn ma al met mij verder was gelopen (ik zit in de rolstoel vandaar) mocht hij gewoon doorlopen.

dus ja je hebt de pech of niet :slight_smile: je weet dat je het risico loopt. Dat weet je al als je naar een land zoals turkije gaat !

Om te bewijzen dat je wel degelijk namaak met merk mag meenemen: Een mede passagier stapte in Antalya met ons in het vliegtuig met een grote Louis Vuitton reistas als handbagage. Hele reis is ze niet aangehouden en kon ze gewoon doorlopen. Als naamaak niet mag dan had ze die hele tas moeten in leveren want iedereen weet dat dat nep is. (LV logo liep door over de naden etc)

ik denk dat het ook ligt aan de hoeveelheid die je mee neemt. 1 of 2 truitjes ofzo vallen niet echt op. ckr niet als je de prijskaartjes eraf haalt zoals magic al heeft gezegd. maar als je aankomt met een koffer vol merkspullen, ja dan kan t zijn dat je betrapt wordt.