Nog even en ik vertrek naar Peru. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke eilanden ik ga bezoeken.
Ik wil graag naar de Uros eilanden. Wat is leuk om daar in 1 dag te zien? Is dat sowieso te doen?
Ik twijfel over Taquile. Is dat de moeite waard? En wat zijn de aanraders voor 1 dag?
Hierna zal ik doorreizen naar Bolivia, Copacabana. Daar ga ik naar Isla de Sol, ook voor 1 dag. Is dit te veel van hetzelfde?
Ik begreep uit de LP dat de eilanden goed zelf te bezoeken zijn, dus geen tour. Wat is jullie ervaring hiermee?
Thanks!
In februari 2006 ben ik naar Taquile (met overnachting) en Amantani (volgende dag). Dan ga je dus ook langs de drijvende Urus eilanden, die vlakbij Puno liggen, maar dat was toen al een erg gekunsteld toeristisch gebeuren. Dat heb je na een half uurtje ook wel weer gezien. De echte eilanden (die op zo’n 3 uur varen liggen) vond ik wel erg mooi, en bijzonder te zien hoe die kleine mensjes daar (op nog redelijk authentieke wijze) wonen en leven, ver weg van de rest van de wereld. Weliswaar ook toeristisch (en nu ongetwijfeld nog meer dan toen), maar wel de moeite waard.
Zelf organiseren kan ongetwijfeld, maar je zult sowieso toch met de boot moeten. In 2006 kostte het sowieso allemaal erg weinig.
Het tripje naar Isla del Sol zal niet zo heel veel toevoegen denk ik, als je al naar die andere eilanden gaat. Copacabana zelf is wel relaxed om een nachtje te blijven. Toeristisch, maar met een aangename vibe. Ben er al vaak langs gereisd en het heeft wel iets
rustgevends. Veel hippies.
Uros is heel toeristisch maar dat zijn Taquile en Amantani ook.
Toch vind ik de tour wel een aanrader aangezien je wel een hele goede impressie krijgt van het meer van Titicaca en de bijbehorende tradities en klederdrachten. En de wandeling met de uitzichten op Taquile en Amantani zijn spectaculair mooi
Ik zelf vind Copacabana een walgelijk dorp. Veel hippies, slechte restaurants, duur, met andere woorden je krijgt er geen Bolivia gevoel bij. Als je de 2-daagse Titicaca meer tour doet in Peru dan heeft de tour naar Isla del Sol geen enkele meerwaarde.
ik ga er altijd met een grote boog omheen en ga rechtstreeks naar La Paz