Voor de salade:
sla
2 tomaten
1 komkommer
peterselie
Het is verstandig voordat je begint de melk en de boter uit de koelkast te leggen, en de oven op 180°C te verwarmen.
Als eerst strooi je de bloem in een kom. In het midden maak je voorzichtig een kuiltje. Vervolgens doe je de gist met de lauwe melk, de eieren, een snufje zout, de suiker en de boter in het kuiltje en kneed je van de ingrediënten een soepel deeg. Verdeel het deeg in stukken ter grootte van je handpalm en laat het onder een vochtige theedoek 10 minuten rijzen.
Voor de vulling pel je de uien en snij je ze fijn. Vervolgens haal je het velletje van de tomaat af. Dit is het makkelijkste als je de tomaat eerste even verwarmt, bijvoorbeeld boven het gas. Dan snij je de tomaat klein en schep je de tomaat, de peterselie, de boter en het gehakt door elkaar. Breng het mengsel op smaak met peper, paprikapoeder en zout.
Rol elke portie deeg uit tot een dikte van 1/2 cm en verdeel ze over 2 beboterde bakplaten. Strijk het vleesmengsel met een lepel op het deeg en laat het deeg nog 5-10 minuten rijzen. Bak de pizza’s midden in de warme oven in 20-25 minuten gaar.
Het lekkerste is als je er een verse salade bij maakt. Snij de sla en peterselie fijn, snij de tomaat en komkommer plakjes. Je kunt altijd extra ingrediënten toevoegen.
Haal de lahmacun uit de over, laat ze heel even afkoelen. Vervolgens pak je wat van je vers gemaakte salade en vul je de lahmacun. Je rolt hem op, en ze is klaar om op te eten!
Ook erg lekker, en zeker een stuk makkelijker :hihi: :
Bij de Turkse bakker een stapel lahmacun halen (vers of ingevroren, als het kan vers natuurlijk). Je kunt deze thuis prima in de diepvries bewaren. De dag dat je het gaat eten uit de diepvries halen, laten ontdooien. Salade maken van bijvoorbeeld ijsbergslamix (kant en klaar) gemixt met rucola (lekker pittig) met een dressing van olijfolie, citroensap en zout. Ontdooide lahmacuns een minuutje of 4 in de oven op 200 C. Sla op lahmacun, oprollen, jammie!
Eylem, ik wist niet dat je lahmacun ingevroren kon kopen??
Ik ben er verslaafd aan, heb 4 zomers in turkije gewerkt, kun je nagaan wat ik dagelijks gegeten heb
Enig idee waar je ze in de buurt van denbosch kunt kopen? of woon je niet in de buurt?
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat je ze in Den Bosch bij elke willekeurige Turkse bakker kunt krijgen. Ingevroren of vers, dan kun je ze zelf invriezen. Eet smakelijk offe…afiyet olsun! :cheer: