Laatste 2 weken augustus kamperen Europa

De afgelopen jaren ben ik met actieve groepsreizen meegeweest. Dat waren leuke reizen, maar erg tot rust kwam je er niet van. Het liefst zou ik toch zelf weer gaan kamperen in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië: maakt niet uit.
Misschien wat fietsen, wandelen in de bergen en natuurlijk ook tot rust komen na weer een jaar hard werken.

Ik ben 31, kom uit Groningen.

M.

Hoi Divingdiva / M,

Na het lezen van je ideeen hebben we een aantal zaken gemeen en misschien kunnen we samen iets gaan ondernemen deze zomer. Lees maar eens:

Als eerste stel ik me even aan je voor: ik ben Wes, 45 jaar en een sportieve optimist :zon02: uit Limburg. Ik ben in Groningen geboren (Appingedam) en ik heb er 23 jaar gewoond voordat ik hier werk accepteerde. Inmiddels ben ik eigen baas en sinds dit jaar kan ik meerdere weken op vakantie.

Ik heb de 2e helft van juli een berghutje gehuurd in het zeer zonnige Zwitsers Nationaal Park.Daar wil ik heerlijk bergwandelen (dagwandelingen), een beetje relaxen en tegelijkertijd van de overweldigende natuur genieten (uitzichtspunten, foto’s maken, dieren opzoeken etc.). Met mij zie je altijd wel bijzondere planten en dieren zoals orchideeën, edelweiss, gemzen en steenbokken; de dieren vaak van zeer nabij. Het bij mij redelijk bekende gebied grenst direct aan de N-Italiaanse Alpen en Oostenrijk, waar ik enkele uitstapjes zou willen maken (Bolzano, Dolomieten, Bernina, Samnaun ?).

Daarnaast wil ik de 2e week van september graag een weekje naar de bergen van Z-Duitsland / N-Oostenrijk (omgeving Zugspitze ?). Het weer is dan stabiel goed en ik moet de afstand tóch al reizen (ik word die vrijdagmiddag verwacht in Bad Tölz voor een internationaal bedrijfs-volleybaltoernooi). Vooraf een weekje vakantie is dan heerlijke voorbereiding én relaxend tegelijk.

En mocht ik de tijd en het geld hebben, dan zou ik ook in oktober nog wel een weekje naar de warme bergen van N-Italië terug willen (pensionnetje ?).

Door mijn ervaring in en kennis van deze landen kan ik de (gezamenlijke) kosten heel goed in de hand houden; laat je dus niet afschrikken door de factor geld (ik kan me ook geen dure vakanties veroorloven). Uiteindelijke kosten zijn uiteraard afhankelijk van zaken als benzinekosten, wisselkoers, wensen en mogelijkheden ter plekke.

Misschien heb je nog geen definitieve vakantieplannen en wil je misschien wel met me meegaan; in dat geval hoor ik graag van je. Ik wil in ieder geval vooraf kennis met je maken want ik neem niet zomaar iedereen mee; dit om eventuele teleurstellingen zoveel mogelijk te beperken. Wie weet kunnen we een keer in Eifel of Ardennen gaan wandelen (ik kom daar vaak) om elkaar een beetje te leren kennen; gegarandeerd dat ik ook nog wel in Groningen ben in de komende maanden. Makkelijker kan het niet …

Ik zie het leeftijdsverschil maar als je weet dat ik vooral met jongere mensen omga omdat ik het daarmee het beste kan vinden, zou dat geen probleem hoeven te zijn lijkt me. Ik hoop alleen niet dat je aan de laatste 2 weken van augustus ‘vastzit’, want dan heb ik bovenstaande voor niets geschreven haha.

hartelijke groetjes,

Wes (nickname Swissie)

Hallo Divingdiva/M ik ben harleydude aka Richard ,en ben van plan om 14/8 's avonds naar het gardameer [zuid] te vertrekken om daar maandag ochtend aan te komen bij mijn caravan die daar staat.
Inderdaad voor een lekkere uitrust vakantie,BBQ,maar ook uit eten ,stadjes kijken ,Venetié !?
Verder houd ik van zonnen,zwemmen,lezen ,gezelligheid van samen op pad beetje kletsen over reizen ,heb ik veel gedaan en jij ook zo te lezen.
Alleen ik ben 51 [oog 45] maar ja het is maar een week of 2 vakantie .
Maar het is misschien wel een goed idee als we elkaar eerst even ontmoeten.
Dan kom ik jouw kant wel opgereden want ik woon in Brielle ,ja bij Rotterdam in de buurt.
En voor die vakantie ook geen probleem als jij toevallig geen vervoer hebt ,ik rijd graag .
Ik leeswel wat je ervan vind ok ,groetjes Richard .
Als direct wilt reageren mag je me ook direct mailen Ricksmailbox@planet.nl