Smaken verschillen zegt men doorgaans, maar zal de mode ook per land verschillen? Vind jij daarom dat je goed kan shoppen in Zuid-Amerika?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Smaken verschillen zegt men doorgaans, maar zal de mode ook per land verschillen? Vind jij daarom dat je goed kan shoppen in Zuid-Amerika?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Nou in noordelijk Brazilië werd ik in de kledingwinkels helemaal gek. Het concept ‘ik kijk gewoon even rond’ kennen ze daar niet. Een verkoper plakt zich als klitteband aan je vast en vraagt de hele tijd: “wat zoek je dan? vind je dit leuk? vind je dit leuk? en dit dan?” terwijl ze de hele tijd dingen uit het rek pakken die je niet leuk vindt.
Maar soms wilde ik gewoon kijken of ze leuke t-shirtjes hadden.
En soms zocht ik gewoon heel specifiek naar een bepaalde kleur Havaianas-slippers maar kwamen ze dus met allerlei andere dingen aan behalve slippers in die kleur (want die hadden ze gewoon niet). Of ook als ik wél een leuk shirtje vond en wilde betalen, moest soms weer wachten op de bepaalde verkoper die dan mee moest naar de kassa want die kreeg dan commissie (terwijl ik dat shirtje op eigen kracht had gevonden terwijl die verkoper even niet oplette). Ik mocht gewoon niet afrekenen voordat die verkoper tijd had!
Heeeeeel erg vermoeiend en de zin om te shoppen is me dus snel vergaan in Brazilië.
Ik heb in Nl. 80% van het jaar poncho’s aan. In Peru heb ik me dus lens geshopt en een nieuwe wintergarderobe aangeschaft! In Sao Paolo had ik al een hele, nieuwe zomergarderobe bij elkaar geshopt want de verkoopsters daar helpen je erg goed en zo heb ik erg originele kleding die ik overal ter wereld kan dragen voor een lage prijs. Zo val ik in heel Latijns-Amerika niet op. Bovendien zoenen de verkoopsters in SP je na elke aankoop.
Via Wereldwijzer app