Kun je een visum kopen op de luchthaven van Adana?

Hoi hoi!

Ik heb een dringende vraag. Ik reis vaak af naar vrienden in Mersin en reis vaak vanuit Dusseldorf via Istanbul naar Adana per vliegtuig. Bij mijn eerste aankomst op de luchthaven in Istanbul koop ik altijd een visum. Deze keer ga ik rechtstreeks vanuit Dusseldorf naar Adana. Nu weet ik alleen niet of ik bij aankomst in Adana ook een visum kan kopen. Verleden keren was er namelijk geen paspoortcontrole op Adana (waarschijnlijk omdat het een binnenlandse vlucht was vanuit Istanbul) en was de aankomsthal uitgestorven. Dit maal neem ik aan dat het anders zal zijn omdat er een vlucht van buiten Turkije aan zal komen. Ik neem aan dat er dit maal dus wel een paspoort controle zal zijn, maar kan ik daar ook een visum aankopen?!

Ik hoop ik op deze manier iemand weet te vinden die mij verder kan helpen. Ik heb namelijk al heel wat rondgebeld en gegoogled, maar heb nog steeds geen antwoord:(

Lieve groetjes,

Sanne

Hallo Sanne,

Zoals in Istanbul, Izmir, Dalaman, etc. etc. moet je je visum kopen bij aankomst op het vliegveld. Visum bedraagt 15 euro.

Hoi Sanne,

Ik heb de volgende site gevonden:

www.dhmi.gov.tr

Dit is de overkoepelende site van alle airports in Turkije. Je kunt op deze site wel info vinden over de aankomende en vertrekkende vluchten van Adana Airport, maar geen verdere info volgens mij.
Je zou ze wel kunnen mailen in het Engels en dan zullen ze je waarschijnlijk meer kunnen vertellen !
Dit is het mailadres: [EMAIL=“dhmi@dhmi.gov.tr”]dhmi@dhmi.gov.tr

Deze link kwam ik ook nog tegen: Adana Airport Customer Reviews - SKYTRAX Dit zijn 2 beoordelingen en daarin wordt wel gesproken over controle van het visum.

Hopelijk heb je hier iets aan en anders zou je ook nog het Turks verkeersbureau of de Turkse Ambassade kunnen bellen of mailen. Die zouden het toch moeten weten !

Veel succes !
Groetjes,
Hilde

Hallo dames,

Niet moeilijk doen. Check www.visum.nl en klik als land Turkije aan. Je zult dan zien dat het kopen van een visum pas bij aankomst op de airport moet gebeuren in heel Turkije. Visum bedraagt 15 euro en 3 maanden geldig.

Dat er een visum gekocht moet worden, was wel duidelijk. Sanne wilde alleen weten of er op Adana toch wel een controle is. De vorige keer was dat nl. niet, vandaar !

Op Adana is een controle

EN… een visum is 90 dgn geldig en geen 3 mnd!!

Sorry, maar 90 dagen is ongeveer 3 maanden

Natuurlijk is het ‘ongeveer’ 3 maanden, maar als je die echt aanhoud, dan heb je dus een probleem!!! Want je komt niet zo makkelijk het land meer uit!!
Vandaar dat we zo ‘hameren’ op die 90 dgn!!!

Maar het is weer begonnen: Het seizoen. De 1ste sticker staat alweer in mn paspoort, en ik heb geluk, de volgende vakantie hoef ik niet te kopen, de mijne is geldig!!!

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben dit jaar geweest en ga binnen 2 maanden weer terug en heb nooit problemen gehad met mijn visum. Ze maken alleen problemen als je je visum met losse euro’s gaat betalen maar voor de rest nooit problemen gehad. Zelfs niet toen mijn visum was verlopen…weet niet meer hoe dit was geregeld maar ik kwam het land wel uit. Zal wel 1 of andere truc geweest zijn. Ik weet het niet.