Kroatië: Rovinj Of Medulin?

Haai,

Ik ga met 5 vrienden van 31 juli t/m 17 augustus naar camping Medulin met x-travel.
Het gaat echt zwaar chill worden daar :smiley:

Ciao

Wat is de gemiddelde leeftijd daar?
Is het aan te raden om er met 3 meiden van 20 heen te gaan?
Ben wel benieuwd naar meer ervaringen

Groetjes

Ik ga met een vriendin 13 t/m 28 juli naar camping Medulin :slight_smile:
Wordt gaaf!

Xx

hej hej

ik ga ook komende zomer naar camping medulin, ben er vorig jaar ook geweest, en dat is zo bevallen dat we dit jaar nog maar een keertje gaan . K ben toen trouwens met x-travel geweest (ga dit jaar ook weer met X, van 29-6 tot 16-7 ofzo)

tja, wat kan je verwachten:

**de camping **

de camping op zich is heel erg mooi, maar x-travel huurt dus op die camping dus gewoon een aantal plekken, en probeert daar vervolgens zo veel mogelijk tenten op te zetten, t is dat ze tenten niet kunnen stapelen anders hadden ze dat waarschijnlijk ook nog wel gedaan. De tenten staan ongeveer een halve meter uit elkaar, dus je hoort alles letterlijk wat je buren uitspoken (hoeft niet altijd een nadeel te zijn :stuck_out_tongue: ). lollig detail: x-travel zet ongeveer 3 tenten op een officeele plek (een plek die je zou krijgen als je gewoon via de camping zelf, of een ander reisbureau zou reseveren) . Enige privacy kan je dus wel vergeten, alles wat je zegt kunnen ze ongeveer 4 tenten verder zonder moeite verstaan.

Verder als je “geluk” hebt (zoals ik had :stuck_out_tongue: ) sta je aan de kant van de uitgang van de camping, dan zal je denken: “dat is lekker makkelijk”. Nou dat is het ook wel alleen zit er ook een nadeel aan vast: dat je dus ook ongeveer 50 meter van de discotheek van de camping vandaan zit, en je dus meer het idee hebt dat je met je tenten in de discotheek staat, in de plaats van er naast. Dus als je voor je rust komt moet je zeker te weten niet met x-travel gaan. Al moet ik wel zeggen dat ik helemaal geen last van die discotheek gehad heb, de eesrte nacht moes ik er wel ff aan wennen, maar al de tweede nacht merkte ik het al amper meer.
Schijnbaar vinden ze de poging om je met muziek wakker te houden niet genoeg, dus hebben ze nog een leuk ander truckje, een schijnwerper die de hele nacht op je tent staat te schijnen. (dit was wel alleen op het stukje waar ik zat hor, wat verderop merkte je helemaal niks van die schijnwerper) Maar net zoals bij die muziek had ik ook van die schijnwerper eigenlijk helemaal geen last, in tegendeel zelfs, hij zorgde ervoor dat we s’ avonds licht bij onze tent hadden, hoefde we dus ook niet moeilijk te doen met kaarsjes, maar helaas voor ons ging die schijnwerper na een paar dagen stuk dus zaten we s’ avonds wel in het donker.

Het strand is echt super, je hebt een stukkie zandstrand waar je lekker kan liggen bij het water zijn er wel stenen. Aan de andere kant van het (schier) eilandje (ongeveer 500 meter lopen) heb je rotsen en kan je heel goed snorkelen.

**de tenten **

Ook van de tenten zelf moet je niet te veel voorstellen, het zijn een of twee cabines met een voortent, de inventaris is afhankelijk van je type tent, maar verwacht er niet veel van. Maar ja, boeiend… als je alles schoon goed en netjes wil, moet je niet naar een camping gaan vind ik. Wat btw wel klote is, is dat je niet buiten je tent het gasstelletje mag gebruiken, je mag dus alleen in je tent koken ivm brand gevaar. Je moet je dus ff voorstellen: het is buiten rond de 30 graden, de zon staat op je tent, en dan moet je binnen gaan koken. Dat is dus nou niet bepaald een pretje. Het koken buiten je tent mag volgens mij van x-travel niet, maar van de camping zelf wel omdat mensen die niet via x-travel geboekt hadden wel massaal buiten stonden te koken/bbq-en ( dat laaste mag je dus ook niet doen van x-travel).
In de tent zelf heb je geen stroom, je hebt alleen een lamp hangen, het is helaas niet mogelijk om daar stroom vanaf te tappen (of je moet een complete gereedschapkist bij hebben). Verder kan je een koelkast nemen bij je tent en ik zou dit ook zeker doen als ik jou was. Als je een koelkast er bij neemt, krijg je er niet eentje in je tent maar het zijn apparte tenten waarin dan een stuk of 20 koelkasten staan. Dus je moet wel altijd ff lopen naar je koelkast maar die tenten staan bijna op iedere hoek. Het kan dus best wel eens voorkomen dat anderen onbedoeld je koelkast vullen (zetten ze hun spullen in de verkeerde koelkast :wink: ) je telefoon/mp3 speler kan je bij de reisleiding opladen in de telefoonbox-en

eten/spullen

Boodschappen kan je doen in het winkeltje op de camping, ze verkopen zo goed als alles, t zal allicht wel wat duurder zijn als de supermarkt(en) in medulin ( maar die zijn een end lopen, correct me if i’m wrong ). Verder zijn er een paar restaurantjes op de camping en vlak er buiten waar je lekker kan eten. Zorg wel ff dat je een beetje Duits kan brabbelen, want de meeste obers daar spreken een mengeling van een beetje Duits en een klein beetje engels. Maar met wat handen en voeten werk kom je er altijd aardig uit. :wink:

Sanitair

Sanitair is zoals het hoort op een camping: smerig … , maar ja op welke camping is dat nou niet :wink: als je met warm water wil douchen moet je echt s middags gaan. s’ morgens en het begin van de avond zijn de douches steen koud.
De wc’s zijn helaas niet zoals in Nederland, je hebt op heel de camping van die hurk plee’s ( kweenie wie die dingen verzonnen heeft, maar k vind het maar irrie)

x-travel

De reisleiding van x-travel was best relax, heb er eigenlijk weinig mee gesproken maar het waren geen saggo mensen ofzo en je kon er best mee lachen (iig die keren dat ik ze heb gesproken).
Verder wordt er door x-travel een aantal excursies georganiseerd. De volgende excursies heb ik gedaan:

Porec discotour

Je gaat per bus eerst naar een strandtent en daarna naar 2 discotheken, je blijf een tijdje bij die tenten en dan wordt er vanzelf omgeroepen dat je bus weer vertrekt (er zijn meerdere organisaties die tours regelen, dus het is in die discotheken echt komen en gaan van hele groepen maar wel leuk J

Duiken

Vond ik zelf heel erg kicke, alleen raad ik je aan wel eerst ff een paar keer te gaan snorkelen, wat het is wel ff wennen ademen door zo’n ding. Het is wel kicke om de onderwater wereld eens te zien.

Discoboot

Je kent het waarschijnlijk wel, bootje met een hoop mensen er op, drank en muziek. Plezier gegarandeerd. Lollig detail: je kan ook cocaïne aan boord krijgen, er kwam zo’n bemanningslid naar me toe met de vraag: ’do you need coke?’. Helaas voor hem doe ik niet aan die troep.

Beachday

Altijd al eens op een banaan willen zitten (en nee, niet doordenken…) dan moet je deze excursie zeker doen, je gaat eerst een rondje op de banaan maken. Vervolgens ga je een rondje in de ringen maken ( zo’n opblaasring waarin je gaat zitten die met een noodvaart door een speedboot wordt voortgetrokken) en vervolgens mag je je uitleven op een waterscooter, dat laaste vond ik het kickste, maar da’s vooor iedereen anders. Ook al denk je dat je niet durft, gewoon doen, ik durf te zweren dat je het daarna echt super cool vond.

BBQ

Ook de bbq heb k gedaan, al moet je daar niet te veel van verwachten, die ‘arme’ reisleiding moet voor x-tal mensen vlees gaan staan braden, je hoeft dus ook niet op te veel te rekenen, 2 hamburgers een worstje en nog een paar kleine dingen met wat salade en drinken verder moet je je er niet veel van voorstellen, maar het is best gezwellig hor.

dussss:

De rest van de excursies heb ik niet gedaan, dus heb k ook niks over te melden. Ondanks dat me verhaal in het begin maybe een beetje negatief lijkt, heb ik echt een super vakantie gehad. Wat ik daar genoemd heb, zijn gewoon de feiten maar ik stoor me eigenlijk nauwelijks aan die dingen, anders moet je ook niet naar een camping gaan Dan moet je gewoon in je appartement/hotel gaan zitten.en wie weet is het in 2007 ook wel compleet anders, i don’t know De mensen waren allemaal heel erg relax en er hing een goede sweer en dat is wat ik het belangrijkste vind.

Nou dat was mijn verhaal wel ff,

Greetz jasper

[EMAIL=“Blaatje@chello.nl”]Blaatje@chello.nl
www.project-jappie.nl