Hallo,
Wij zijn bezig met een project en hebben reeds contacten gelegd met meant to shine foundation in Curacao.
We lezen op deze site dat ze gevestigd zijn in Krakeel. Maar weet iemand waar dit in de buurt ligt? We hebben al veel op internet gezocht, maar nog niets gevonden. Weet iemand wat daar in de buurt ligt wat iets bekender is?
We willen voor een huisje kijken, maar wel liefst daar in de buurt. Maar aangezien we niet weten wat daar in de buurt ligt, kunnen we niet verder.
Groetjes
Anikó en Yoli
Hoi Hoi,
Het ligt in de buurt van tera kora dat is een stukje buiten willemstad. Water onder andere in de buurt ligt is San pedro, en Siberie. Net voor Tera Kora (als je richting westpunt rijdt) is er landhuis Daniël, daar kan je ook overnachten.
Even nog een tip: niets is hier ver weg.
Misschien kunnen jullie een kaart bestellen http://www.vakantie-curacao.nl/wegenkaart/ Dat is makkelijk om de voorbereidingen te doen.
Kies wel een goede buurt uit om te logeren en zorg ervoor dat jullie wagen binnen kan staan. Soms kan je goedkoop logeren maar dan lig je in een minder goede buurt in de stank van de Isla of gewoon een gevaarlijke buurt.
Veel succes nog
Ilse
Hallo Ilse,
Het liefst van al zouden we in Willemstad een huisje/studio/studentenhuis willen zoeken om te overnachten.
Maar je zegt dat niets ver weg is van elkaar.
Zou het dan haalbaar zijn volgens jou om in Willemstad te ‘wonen’ en met openbaar vervoer (want we weten nog niet of we een auto gaan huren), in Krakeel te geraken?
We gaan vandaag in Genk eens kijken of we geen landkaart of wegenkaart van Curacao vinden of eventueel in een reisbureau. Dat gaat inderdaad makkelijker. We hadden gekeken op de site die je ons gegeven hebt, maar ze leveren alleen maar in Nederland als we goed gekeken hebben. Dus dat gaat niet dan.
Maar denk jij dat Willemstad toch ongeveer in de buurt ligt van Willemstad? Heb je dar een idee van?
Vele groetjes en bedankt voor de hulp
Anikó en Yoli
Hoi jullie,
Je kan hun een emailtje sturen hoor, via die website. Ze sturen het wel op naar België. Zo hebben mijn schoonouders het ook gedaan. Krakeel is niet zo heel ver van Willemstad, maar Willemstad is groot. Ik woon in het oostelijke deel van Willemstad en van bij mij uit is het ongeveer 20 minuten met de auto.
Het openbaar vervoer: Je hebt van die kleine busjes hier, dat gaat vrij goed blijkbaar (ik het het nog nooit genomen). Ze komen heel regelmatig, je wacht nooit langer dan een kwartiertje, behalve in het weekend, dan duurt het langer. (zo is het voor Willemstad, hoe het voor Bandabou is, dat is het westelijke gedeelte van het eiland, weet ik niet.) Maar een auto is wel handig hoor, echt wel, zeker als jullie ook wat van het eiland willen zien. (Ik heb een nummer van iemand die goedkoop auto’s verhuurt, als je het wil, laat het me maar weten).
Om iets te huren. Je kan het beste iets zoeken in Biesheuvel, mahaai, Van engelen, janwe, salina, punda, … allemaal aan de oostelijke kant van willemstad. Als je in het westelijke gedeelte iets zoekt dan zit je in de geur van de Isla, Olieraffinaderij en dat ruikt niet zo heel fris :s . Het probleem is dat je dan weer verder af zit van Krakeel. En anders in juliana dorp, Jan Doret, Curasol, St. Michiel. Dat is dichter bij en toch niet in de geur van de Isla.
Als je een kaartje hebt wordt dat allemaal duidelijker. (http://www.huisincuracao.nl/images/curacao_map.jpg jullie voorziening is in de buurt van Siberië)
Veel succes
Ilse