Krabi

Hoi, heb een vlucht geboekt eind nov bangkok en dag later naar Krabi. Heb 3 weken de tijd en eigendlijk wil ik duiken bij de surin islands dus moet ik naar Khao lac.
Wat is het makkelijks e
Meteen doorreizen of eerst Kho Lanta en Puket En dan door naar Khao Lac. Is het makkelijk te reizen van Khao lac naar Krabi want daar heb ik mijn vlucht terug naar Bangkok
Is dit trouwens een drukke periode of moet ik vooraf alles boeken. Vertrek 28 nov retour 17 dec

Vanuit Khao Lak kun je met de bus naar krabi met een overstap. Er gaan waarschijnlijk ook minibussen.

Maar waarom wil je duiken bij Surin (daar wordt eigenlijk weinig gedoken, behalve als je Richelieu Rock bedoelt), en kijk je naar dagtrips of een liveaboard?

Live aboard van 3 dagen hoorde dat similan en surin erg mooi waren
Kho lanta wilde ik ook een paar duikjes maken

Duidelijk. Krabi is een beetje onhandig aangezien voor de liveaboards er geen vervoer naar Khao Lak georganiseerd wordt. Je zult dus op eigen gelegenheid naar khao lak of Phuket moeten komen.

Net even de beschikbaarheid van liveaboards voor je nagekeken, ongeveer 1/2 vol momenteel, dus over 2 maanden zal dat meer zijn. Alles bij elkaar denk ik dat het het makkelijkste is om direct na aankomst de liveaboard te doen en daarna naar Lanta te gaan. Dan kun je vooraf de liveaboard al vastleggen en heb je dus de meeste keuze uit boten en kajuitsoorten. Als je wilt kan ik je hier bij helpen :slight_smile:

Hoi Steven hoopte dat het niet zo druk was en ik iets kon regelen met korting ter plaatse dat gaat dus niet lukken denk je
Dan vertrek maar direkt naar khoa lac vanuit krabi airport misschien met een minivan vervoer is in thailand geen probleem

Vrijwel altijd vind je nog boten, maar het is de vraag of dat een boot, vertrekdatum, soort trip en/of kajuit is die je aanspreken.

1 like

Hulp is altijd welkom Steven. 29 nov kom ik aan op krabi kan met een minivan transport meteen doorreizen naar kao lac, meeste schepen vertrekken 2-4-5 dec. 2 dec lijkt mij het beste en dan een budget mid class van 3 of 4 n, similan, kho bon en richelieux
Heb ik nog genoeg tijd om kho lanta en krabi te bezoeken vertrek 14 dec naar bangkok
Groet peter