Koyasan en Kumano Kodo

In april gaan we naar Japan en ik wil graag een paar dagen naar Mount Koyasan en Kumano Kodo voor te wandelen en een tempelovernachting.
Hoe kunnen we dit het beste combineren qua route? En hoeveel dagen zouden we nodig hebben?

Is het makkelijker om hier naar toe een auto te huren of kunnen we beter het ov gebruiken?

Alvast bedankt!

Koyasan is prima te bereiken vanuit Osaka met het OV. Dit valt echter niet onder de Japan Rail Pass (ik weet niet of jullie die gaan nemen), maar de Koyasan World Heritige Ticket dekt de route van en naar Koyasan.
Een bezoek aan Koyasan is prima te combineren met een tempelovernachting. Dat is ook heel bijzonder om mee te maken.

De Kumano Kodo routes liggen zuidelijker op het schiereiland. De pagina op de link heeft korte beschrijvingen van de routes; de laatsten op de lijst zou ik denk ik laten schieten zonder goede voorbereiding.

Bedankt voor de reactie.

Hoelang zouden we nodig hebben voor Koya San? Is 1 nacht voldoende? Heb je enig idee of de route ook handig is om met de auto te gaan?

Stel we gaan wel naar Kumano Kodo, hoeveel dagen raad je ons aan? Is het prima om het zelf te organiseren of raad je een bepaalde tour of gids aan?

Alvast bedankt!

Groetjes

Hoi, 1 nacht is voldoende. Hierbij kun je de meeste dingen wel zien en een tempelovernachting erbij pakken.
Geen idee of het met de auto te doen is, ik maak zelf altijd gebruik van het OV in Japan. Nu zijn er zeker plekken waar een auto wat handiger/flexibeler zou zijn, maar ik heb geen idee of Koyasan zo’n plek is.

Met de Kumano Kodo heb ik zelf ook geen eigen ervaring, maar ze liggen wel aardig buiten de gebaande paden af.
Wat is jullie verwachting van de route? Willen jullie een stukje lopen (als in een dagdeel), of een langere route?
Gaat het om de natuur of het pelgrimsroute gedeelte?
De eerste route van het lijstje in de link zou denk ik het meest voor de hand liggen (en zo te zien ook aardig nog intact), dat is een route van twee dagen (gerekend vanaf Takajiri Oji). Enkele reis als ik het zo goed lees.
Mocht je echt (een deel) van deze route willen lopen, dan kun je wellicht voor wat verdere vragen terecht bij JNTO.

De route van twee dagen spreekt ons wel aan. En dan een nachtje Koya San zou perfect zijn.
Zal de routes van de link eens even goed bekijken.

Leuk ben benieuwd! Bedankt voor de informatie!