koud op het dek op cruisesschip in januari?

wij gaan in januari met de jade ik vraag me af of je dan wel op het dek kan zitten of zwemmen we gaan naar madeira en de canarischse eilanden en moet je overdag de koffie en de thee ook betalen?

Of het koud is in januari rond de Canarische Eilanden is uiteraard nog niet zeker, je weet het maar nooit tegenwoordig met het weer maar meestal is het daar dan aangenaam weer. De Norwegian Jade heeft geen “overdekt zwembad” wat sommige schepen wel hebben maar de zwembaden/dekstoelen zijn in het midden van het schip met erom heen een soort van glazen wanden dus in ieder geval uit de wind. Volgens mij is ook het zwembad en dek indien nodig verwarmd maar dat weet ik niet zeker.

Koffie en thee maar ook bijvoorbeeld melk en vruchtensappen zijn de hele dag gratis verkrijgbaar. Er hoeft alleen betaald te worden voor frisdranken en alcoholische dranken. Mocht je alleen maar of veel frisdrank drinken dan kan je ook een frisdrank kaart kopen waarmee je onbeperkt frisdrank kan drinken in alle bars en restaurants. Zo’n kaart kost ongeveer $ 4,00 voor kinderen tot 12 jaar en $ 6,25 voor 13 jaar en ouder. Hier komt dan 15% fooi bij per dag en de kaart moet je voor de hele cruise kopen. Dus is de cruise 8 dagen dan uiteraard 8x het bedrag + 15% fooi. Meer info hierover en over het schip op http://www.ncl.eu/fleet/jade/index.php.

Alvast een hele fijne cruise toegewenst.

Bert
Cruiseweb

1 like

Hoi,
Onze ervaring is dat het altijd waait op de Canarische eilanden, maar ja wij zijn altijd in een hotel geweest nog nooit op het water, hoop voor jullie dat het op dek heerlijk is.

Wil graag alles weten als jullie terug zijn, wij gaan in Februari met de AidaSol naar de Canarische eilanden, route Tenrife-Madeira 2 dagen -La Palma-Las Palmas-Feurteventura-Lanzerote-Tenerife.

:dag:Veel plezier

Wie Heeft ervaring met Aida, het is onze eerste keer met deze maatschappij.
Ik weet wel dat de prijs inclusief fooien en dat er wijn, bier en fris bij het eten gratis is, maar verder
weten wij vrij weinig.
ik kan ook niet zoveel informatie vinden.De AidaSol is van 2011 vrij nieuw misschien daarom wel.

we zijn inmiddels weer thuis voor ons geen tweede cruise,vonden het heel rommelig en erg engels gericht,nergens een nederlandse vertaling,het eten viel ons ook tegen,waar het buffet was leek wel een cafetaria,hebben 1x heerlijk en warm gegeten maar daar moest je 25 dollar per persoon bij betalen,voor een (half) glas witte wijn 9dollar.onze balconhut was prima incl.koffiezet apperaat.wat fantastisch was was het theater elke avond adembenement.we hadden 4 zeedagen en konden nooit in de jacussie op het dek omdat de mensen er nooit uit gingen als ze er 1 keer in zaten,het zwembad was wel verwarmd en er werd gebruik van gemaakt ondanks dat we met winterjassen bij het zwembad zaten temp, was ongeveer 15 graden.de excursies waren veel te duur wij huurden een taxi op de kade 50 euro voor 3 uren en je zag het zelfde. nog even een tip haal dolars bij je eigen bank, aan boord hebben ze geen goede koers. veel plezier met jullie cruise.

Hoe bedoel je aan boord hebben ze geen goede koers? Het is toch europa je betaald toch met euro’s?
En ik moet dus volgende week behalve mijn bikini ook warme kleding meenemen, jammer dacht dat het op de Canarische Eilanden beter weer was.

wij konden op de jade alleen met dollars betalen.koers was op het schip voor 100euro kregen wij 105 dollar,bij de bank krijg je 127 dollar dus kassa voor jade.

Beetje vreemde situatie dat je in Europa moet afrekenen in Dollars.
:mad: dat was dus een tegenvaller helemaal met een slechte wisselkoers.
Dat de wijn zo duur is ,is echt onbegrijpelijk heb ik nog nooit meegemaakt op de Costa reizen, daar kost een glas huiswijn 3 euro, en een fles van de kaart niet veel duurder dan in een restaurant.
Erg jammer dat de eerste keer cruisen gelijk misschien de laatste kan zijn.

We zijn terug van onze cruise Canarische eilanden met de AidaSol één woord GEWELDIG …
Mooi schip, het eten zalig en wat zijn die duitsers rustig, vergeleken met de Italianen.
Aan boord alle water, koffie, thee, bier, wjn en frisdrank tijdens alle maaltijden dus van 7.00 - 11.00 en 12.00 -17.00 en 18.00 -21.30 zijn gratis.
Geen toeslag van fooi of 15% op je drank rekening in de bar aan het einde van de cruise.
Alleen het weer zat een beetje tegen, 5 dagen bewolkt maar wel 20 graden en 3 dagen blauw met een enkel wolkje, genoeg voor een keurtje.
Voor ons een zeer geslaagde vakantie.

Reis = Tenerife- dagje zee - Madeira - La Palma - Gran Canaria - Feurteventura - Lanzerote - Tenerife >>>