(origineel bericht op be-more.nl)
Koud maar toch warm!
Lieve mensen,
Net zoals ik 1 november begon in mijn eerste blog, liggend op de bank onder een fleece dekentje met de haard aan, nadat ik heerlijk gebadderd heb in een warm bad, nog even een kort blogje schrijven maar nu mijn laatste voor dit jaar!
Na alweer ruim een week in ons koude kikkerlandje te zijn, met alle ontberingen vandien, zit ik toch steeds weer in de waan van Afrika wanneer ik de foto’s bewerk en krijg het vanzelf warm bij de gedachten alleen al!! Want wat is Uganda toch een mooi land met vriendelijke blije mensen en wat is het leven daar toch ongedwongen wat weer zijn weerslag heeft op mijn lichaam en geest. Hier zouden we wat van mogen overnemen zodat we wat meer met onze voeten op de grond komen en niet alles voor de ogen van het kerkvolk doen.
Deze maand heeft mij een hoop gebracht en hopelijk hebben wij ook voor hen ons steentje kunnen bijgedragen door de extra handjes te zijn en een wat westerse kijk te geven op organiseren en handelen, waar zij weer wat van kunnen meenemen zodat we naar elkaar toegroeien .
Afgelopen maand hebben Margriet en ik ook weer het nodige meegemaakt en veroorzaakt zoals jullie reeds hebben kunnen lezen . En de sponsoring / donaties door jullie zijn daar mede de oorzaak van, dus bedankt hiervoor want zonder dit alles zouden we dit niet hebben kunnen doen en beleven.
Voor KMC zijn het stappen vooruit gebleken in de zorgvoorzieningen (dmv tractie,gipsen/braces,uitbreiding operatie instrumentarium etc.) en gunstigere werkomgeving nl nu is er altijd licht(door de zonnecollectoren, wat dus uiteindelijke ook nog kostenbesparingen is want dit is ipv de dure lawaaimakende generator welke nu alleen nog maar voor de röntgen en echo ingezet hoeft te worden). Ook de houdbaarheid van het bloed kan men nu garanderen (dmv de nieuwe koelkast die aangesloten is op het solarsysteem). En de uniformen, ok-kleding, zeeppompjes, voedingsflesjes, urinezakken, ambuballonnen, infuusstandaards, trolley etc etc die met de vrachten zijn meegekomen hebben hun plekje gekregen.
Met de volgende foto’s hoop ik jullie mee te kunnen nemen naar alles wat wij dit jaar weer hebben bereikt en ik hoop dat jullie zo ook de warmte kunnen voelen in deze koude donkere dagen !!
Liefs Judith
en de beste wensen voor 2013