Kosten voor levensonderhoud

Hoi forumlezers!

Ik vertrek binnenkort mogelijk voor een periode van een jaar naar Sint Maarten. Ik probeer inzicht te krijgen in de kosten voor levensonderhoud. Wie kan mij helpen een inschatting te maken van de maandelijkse vaste lasten?

• Huur appartement (regio Simpson Bay, Pelican Bay)
    Zo woonde ik op Curacao, ik zoek iets vergelijkbaars op Sint Maarten:
    http://www.picamatic.com/view/8794960_curacaoapp/ Ik ben nog op zoek naar een betaalbare woning. Weet je iets? Reageer hieronder dan even.
  • Eten, drinken, kapper, tandarts, een keer op stap etc. (niet te luxe en niet te sober)
  • Gas, water, electra
  • Internetabbonnement
  • Telefoonabbonnement X-aantal belminuten met Internet (o.a. ivm WhatsApp voor contact met thuisfront).
    Kan een Antiliaanse SIMkaart in een Nederlands toestel geplaatst worden?
  • Aanschaf autootje

Groetjes!

• huur: tussen de $800 en $1500
  • water en electra: tussen de $80 en $120 (gas apart, via tank)
  • telefoonabo: ik ken weinig mensen die niet prepaid bellen: mobiel internet een dollar per dag, telefoonkosten zijn mij ook een raadsel. Ik ben nooit meer dan $30 per maand kwijt voor bellen
  • SXM simkaart kan in een NL toestel ja.
  • auto: voor elk budget is er wel wat te vinden. Als je heel veel mazzel hebt en de juiste mensen kent vind je een 2008 compact SUV voor $8000, heb ik gehoord. Een klein hatchbakje van '03 - '06 kost je tussen de $2000 en $ 4000. Verzekering en wegenbelasting is verwaarloosbaar. Huren voor lange termijn is ook mogelijk en in jouw geval zeker te overwegen.
  • eten en drinken: wat je er zelf van maakt en wat je wilt. Vergelijk het met de prijzen en kwaliteit van een NL eetcafé, met uitschieters naar boven en beneden.
  • Biertje kost in de meeste courante tenten $2 - $4 maar kan ook goedkoper en zeker ook duurder.