Ik weet dat hier al meerdere topics over zijn, maar omdat deze niet up-to-date zijn of teveel afwijken van mijn vraag stel ik mijn vraag aan jullie.
Ik ga samen met mijn vriend 6 maanden stage lopen in Paramaribo, Suriname. We hebben samen het bedrag van €1200,- per maand om van rond te komen. We hebben gekeken naar een woonplaats en zijn hier ruim genomen een €500,- per maand aan kwijt. We houden dus een €700,- voor ons beiden over voor boodschappen/uitstapjes/kleding etc. over. Is dit voldoende? Ik heb op sites gelezen dat de gemiddelde prijs voor boodschappen stukken hoger ligt in Suriname dan in Nederland, maar uiteten ligt bijvoorbeeld weer ver onder het Nederlandse gemiddelde.
Heeft er hier iemand ervaringen mee en kan mij wat verder informeren? Dankje!
Ik zie helaas maar 4 reacties van de 10, maar ik heb wel begrepen dat het een bedrag is waar makkelijk van rond te komen is :). Ik heb nog een vraag voor jullie… we zijn nu bezig met het regelen van een MKV (machtiging kort verblijf), het probleem is dat we het misschien niet op tijd voor de aanvang van onze stage binnen hebben. Nu heb ik ergens gelezen dat het mogelijk is een 3 maanden op een toeristenvisum binnen te komen, het land kort verlaten en daarna nogmaals 3 maanden in Suriname te verblijven. Is dit nog steeds mogelijk?
Wanneer gaan jullie op stage? Toen ik een MKV moest aanvragen duurde het ook belachelijk lang. Ik heb toen naar de ambassade (geloof ik) gebeld en het bleek dat dat ding allang klaar was. Over het toeristenvisum weet ik het niet of dat nog steeds kan omdat ze nu de toeristenkaart hebben.
De begindatum is 2 september, we willen er wel al graag 2 weken eerder zijn. We hebben net ons VOG binnengekregen en moeten nog naar de rechtbank voor een apostille. Verder is mijn school erg langzaam met het verwerken van het stagecontract pff. Op zijn snelst kan ik dus mijn MKV pas aanvragen volgende week. Mijn vriend heeft nog geen stage dat wordt nu nog geregeld, dus hij kan zijn MKV nog niet aanvragen. We wilden 2 maanden voor de aanvang van onze stage gaan backpacken door Brazilie, maar dat gaat al niet meer, maar nu weet ik niet eens of de stage wel gaat lukken :S Ik ben echt de wanhoop nabij. Is er geen mogelijkheid om via een omweg 6 maanden te verblijven zonder MKV?
Als je volgende week je MKV kunt aanvragen is er niets aan de hand. Je moet deze namelijk 3 maanden van te voren aanvragen. Als je dit eenmaal hebt gedaan, moet je na een maandje al beginnen met bellen, dat heb ik toen ook gedaan en ik had nog voor 2 maanden m’n MKV binnen.
Wat je ook kunt doen (en vooral ook je vriend), is een toeristenvisum aanvragen voor 3 maanden. Als deze bijna verloopt, ga je het land uit en zodra je het land weer binnenkomt, kun je een toeristenkaart voor 3 maanden kopen. Het is wel omslachtig en ik weet natuurlijk niet in hoeverre de douane dit verdacht gaat vinden als je een toeristenkaart koopt en al een visum in je paspoort hebt staan.
Heb je dat toevallig zelf ook gedaan? En zoja wanneer? Ik heb daar namelijk al eerder over gelezen, dat mensen de grens over gingen naar Frans Guyana, maar is dit nog steeds mogelijk? Ik las dat de regels namelijk aangescherpt waren, maar als je de juiste personen kent dat het ook wel lukt? Ervaring hiermee?
Nee, heb het niet zelf gedaan want mijn MKV was in orde. Ik weet wel wat er 2 manieren zijn om naar Guyana te gaan, legaal en illegaal en dat is nog steeds mogelijk maar daar heb je niets aan want je hebt in iedergeval een toeristenkaart nodig. De toeristenkaart kun je alleen op het vliegveld en bij de ambassade kopen. Als je terug vliegt naar Nederland en je visum is al lang verlopen, dan ben je hartstikke strafbaar.