Kosten taxi Dubai

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan mijn antwoord niet vinden…

Weet iemand hoe hoog de kosten voor de taxi naar het “oude gedeelte” (Orient Guest House) in de nacht zijn, komend vanaf het vliegveld? Wij komen midden in de nacht aan en hebben vanuit het hotel een aanbod van 100 dirham gekregen.
Ik vind prijzen op internet welke aangeven 10 dirham start en voor iedere kilometer 1,6 dirham. Dit zou betekenen dat de prijs ver onder de 100 dirham moet liggen. Klopt dit? En heeft “tijd” geen invloed op de prijs?

Dank voor de hulp!

Hallo, het aanbod van hotel is te hoog, normaal gezien kost dat ritje ongeveer 50, 60 dirham.
Ze rekenen per kilometer, soms sta je lang in de file dat zou niet eerlijk zijn.
Groeten, Bettina

1 like

In Nederland vinden ze het niet erg om geld te rekenen wanneer je in de file staat…
Moeten we nog ergens goed op letten wanneer we een taxi nemen vanaf het vliegveld? Staan ze in de rij op ons te wachten bij de uitgang?

Nee hoor eenmaal buiten zie je al dikke rijen taxi’s en sluit je aan, er staat personeel die je opvangt en de rij wijst.

1 like

Wanneer je stil staat wordt er wel degelijk “doorgeteld”. Het gaat niet hard maar tijd is wel degelijk ook geld in Dubai.