Kosten supermarkt in Argentinie

Gisteren in een leader price in avendida indepedencia, zeg maar de hippie wijk van BA. Koers is 5,70 van vandaag

Koekjes2,690,47
Yogurt 100gr2,990,52
Cheetos middel4,990,88
Cola 1,55,150,90
Red Bull5,951,04
Lays grote zak7,651,34
Pantene 300 cl13,792,42
Pizza huismerk14,992,63

Ik kook zelf niet, maar dit geeft je wel een idee van hoeveel het ongeveer kost om boodschappen te doen.

In het binnenland is het waarschijnlijk nog duurder

3 opmerkingen:

1. Je tabs doen het niet
  2. Eet eens wat gezonder
  3. welkom terug op het forum :slight_smile:

Mijn hoofdmaltijd is iets anders

Verder mag jij ook best met je boodschappenlijstje komen uit Bariloche

Daar heb ik helemaal geen tijd voor man, ik ga binnen 1 maand trouwen en het is topdrukte met boekingen :wereld:

Maar vooruit, even snel dan:
Pak melk, $3.99
Pak Cindor Chocolademelk, $5.49
Kaas plakjes, 130 gram, $3.24
Iets hammerigs voor op brood, 110 gram, $4.72
Gekookte ham voor op brood, 115 gram, $5.85
Yoghurtje 200 gr, $1.59
Pot Ser Dulce de leche van 400 g, $6.49
Lays chips Stax (de nep Pringles), bus $11.49
Heel wit gesneden, $8.49
25W gloeilamp OSRAM, $1.59
75W gloeilamp OSRAM, $1.83
Coca Zero 1,5l, $6.99
Coca gewoon, 1,5l, $5.43
Terma, 1 l, $5.99
Fles Fernet Branca 750cc, $32.90
Fles Fincha Flichman Malbec, $15.99
Nivea deoroller for men, $7.49
680gr brocoli, $6.11
Komkommer van 340gr, $3.4
6 kiwi´s, $6.82
Tros bananen, 1,2 kg, $4.43
Halve kilo sinaasappelen, $2.11

Totaal: $152,46 (EUR: 26,75)

Weinig verschil in prijs met BA zo te zien. Helaas ook met Nederland

Mja, maar dan moet ik er wel bijzeggen (zoals volgens mij ook al Hans heeft gezegd) dat wij blijkbaar niet erg op de prijs letten als we dingen in ons winkelwagentje mikken. Coca Cola is natuurlijk niet nodig (Terma is ook lekker, met water gemixed), zakken Lays chips zijn ook behoorlijk geprijsd. En ik heb er ook geen moeite mee om een pot Nutella leeg te lepelen waarvoor ik $22,50 moet aftikken. Dus goedkoper kan zeker.

Aldi is ook goedkoper dan AH en dan is er in Argentinie nog niet eens een winkel zoals de Aldi, al zou je met wat fantasie de lokale Chinees als Aldi kunnen omschrijven

Hahaha, gaan we weer…
Ik zit nu ook in Buenos Aires en ik zal ook mijn bonnetjes even bewaren en hier plaatsen dale?
Het enige wat ik nu uit mijn hoofd weet zijn sigaretten, $5,50, is dus net geen 1 euro en 's ochtends naar de bakker, daar halen we meestal 4 kleine broodjes en ong 4 facturas(weet het slecht…) en dan ben ik tussen de $5,00 en $7,00 kwijt, dus rond 1 euro.
En de boodschappen die ik doe, zijn meestal de lokale produkten, ik koop geen lays oid, maar echt de argentijnse merken, dat scheelt natuurlijk.
Gisterenavond in Palermo uit eten geweest,2 personen, voor-hoofd-nagerecht 2 bier en 1 fles malbec incl fooi $200,00 dus 35-40 euro. Was een mexicaan, hoofdgerecht met heel veel biefstuk, helft laten staan.
Ga trouwens veel uiteten, zal daar ook de bonnetjes van bewaren. Voor mij als nederlanders is het heel goedkoop allemaal, ondanks de prijzen wel zijn gestegen. Daar had ik het met een man in een kiosk over. Maar omdat de koers weer veel gunstiger is dan vorig jaar, merk ik dit niet.
Verder veel kleding gekocht bij Dot.Baires, voor mij ook lachwekkend goedkoop en dat was in de duurdere winkels (Prune voor de schoenen, 47 street, etc)
En bijna 2 uur in de taxi gezeten naar San Antonio de Areco, ong 120km verderop voor 50 euro.

Is 100 peso per per persoon goedkoop uit eten gaan?

Flipsen aan de Fernet Branca? Je lijkt wel een cooordoooobeeees, hier zuipen ze allemaal van die “fernando’s” (cola met fernet) uit een half doorgesneden plastic cola fles… ik moet zeggen dat de prijs van de Fernet Branca in Bariloche vergelijkbaar is met hier, dat valt me dan weer mee. Sowieso zie ik geen grote verschillen met Bariloche, iets wat me een beetje verbaasd. Zijn de binnenlanden van Córdoba dan ook zo duur geworden? Trouwense, die rode wijn van Finca Flichman is wel een toppertje. Toegeven, je hebt tóch smaak :slight_smile:

Vol met villeros dan waar jij woont

Zo, wat hoost het hier…

Allereerst jouw lijstje Flipsen, fruit , groente, ham , kaas en wijn zijn bij jou veel goedkoper dan in Nederland.

Nu mijn lijstje, vandaag gekocht bij een supermarkt en bakker in Palermo:

2 Facturas en 5 hele kleine broodjes $ 3,50 = euro 0.625
Fles mineraalwater 2 liter $ 2,10 = euro 0.375
Coca cola Zero 2,25 liter $6,30 = euro 1,12
Grote pot lightjam $ 5,00 = euro 0,89
Quilmes bier 1 L $ 3,60 = euro 0,64
Bimbo Cort… soort zoutjes, grote zak $ 4,20 = o,75

Sigaretten Marlboro light $ 5.25 = euro 0,93

Zo, het lijkt me duidelijk, de prijzen zijn hier dus lager dan in Nederland (ook als je bij de Aldi koopt)

Ik heb trouwens een koers van 5,60 gehanteerd. Geen idee wat de peso nu is t.o.v. de euro?

EUR 1 = Ar$ 5,68 as we speak… Maar vergeet niet dat je bij iedere geldopname $11,46 (ofzo) afdraagt aan de heren van Banelco en Link, plus dat de NL bank natuurlijk een lagere koers rekent.

En ik heb geen idee meer wat de prijzen zijn in de NL supermarkt, dus vergelijken kan ik het niet meer.