Kosten Chili

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort voor een jaar op reis naar onder meer Zuid-Amerika. We gaan onder meer naar Chili. We weten dat het zuiden duurder is dan het noorden, maar vragen ons toch af of gemiddeld 100 euro per dag voor zijn tweeën haalbaar is. We willen zoveel mogelijk in tweepersoonskamers, maar luxe is absoluut niet nodig. Verder willen we wel uitstapjes kunnen maken en zullen zoveel mogelijk per bus reizen. Daarnaast willen we een auto huren om de Carretera Austral te gaan rijden. Wat moeten we rekenen aan autohuur (incluis drop-off kosten)? We komen zowel in Patagonië als in het noorden. Kan iemand ons vertellen of die 100 euro per dag realistisch is met zijn tweeën? En is het dan best ruim of is het krap?

Groeten en alvast bedankt!

Thijs

Wat autohuur kost weet ik niet maar voor normaal levensonderhoud, transport en accommodatie heb je echt niet meer nodig als gemiddeld 30-35 euro per persoon per dag.

hallo, wij zijn 3 keer naar chili geweest (zuid, midden, noord) en hebben elke keer een auto gehuurd maar hebben die ook elke keer weer ingeleverd waar we hem opgehaald hadden in verband met de toren hoge drop off kosten die ze rekenen.
chili is zoals je wel weet denk ik erg lang en rijdt je vaak grote afstanden, dus zal aan het einde van je reis de auto ook weer opgehaald moeten worden en daar zijn flinke kosten aan verbonden.

ik krijg toch de indruk als ik mij verdiep in chili dat de kosten toch aardig op kunnen lopen! ik denk dat je met 100 pp per dag op een realistischer bedrag zit…of niet…zou hier ook graag iets over willen weten

Een klein prijsoverzichtje om een indruk te krijgen van het prijsniveau in Chili:

Een goed hostal met ontbijt inbegrepen: 12.000 pesos per persoon (18,50 euro*)
Een Chevrolet Corsa 1.6 huren voor 1 dag: 24.000 pesos (37 Euro)
Een nachtbus (clasico) van Santiago naar Pucon (+/-700 km.): 12.000 pesos (18,5 Euro)
Een uitgebreide lunch met een goed glas wijn: 9.000 pesos (14 Euro)
Een fles Coca Cola van 2 liter: 900 pesos (1,40 Euro)
Een uur surfen in een Cybercafe: 500 pesos (0,75 Euro)
Een goede fiets huren voor een dag: 6000 pesos (9 Euro)
Een liter benzine: 700 pesos (1,10 Euro)
Een liter melk (pak): 500 pesos (0,75 Euro)
TIP VAN DE DAG
Een “colacion” (een goedkope middagmaaltijd voor werkers) eten: 2500 pesos (4 Euro)

Natuurlijk zijn er variaties: Het noorden van Chili is over het algemeen goedkoper en het uiterstse zuiden van Chili is duurder dan het gemiddelde. Ook reizen in het hoogseizoen, dus december, januari en februari, is aanmerkelijk duurder qua transport (vooral bus) en accomodatie.

:vak02:
Groeten,
Grietzen

*stand van de Euro op 18/11/2010: 650 chileense pesos)

1 like