Mijn vriendin en ik gaan binnenkort voor een jaar op reis naar onder meer Zuid-Amerika. We gaan onder meer naar Bolivia. We horen dat Bolivia vijr goedkoop is maar vragen ons toch af of gemiddeld 80 euro per dag voor zijn tweeën haalbaar is. We willen zoveel mogelijk in tweepersoonskamers, maar luxe is absoluut niet nodig. Verder willen we wel uitstapjes kunnen maken en zullen zoveel mogelijk per bus reizen. Uitstapjes die we zeker willen maken zijn een pampas en jungle tour in Rurrenabaque en de Salar de Uyuni. We zullen in juni in Bolivia verblijven. Is die 80 euro per dag dan best ruim of is het krap?
Ruim voldoende!
Met vijf tot tien euro per persoon kun je (en dat is héél ruim gerekend) al toe voor eten per dag. Nog ongeveer hetzelfde voor overnachting en de rest kun je uitgeven aan al die leuke uitstapjes. Have fun!
Ik denk dat dat voldoende moet zijn. Ik heb er twee jaren geleden al goede eenvoudige maaltijden voor 90 eurocent gehad (Potosi). Tijdens de Uyuni track ga je met een jeep die je deelt met andere personen. Naast de chauffeur gaat er meestal ook een kok(kin) mee. Hier zul je waarschijnlijk iets boven je dagbudget zitten, maar dat is het meer dan waard! Veel plezier! En… het is er berekoud!
Echt supergoedkoop hier! Voor 20 euro pppd kom je al een end. Ik betaalde voor een 1-persoonskamer 3,50 en 1 euro per maaltijd.
Voor de Uyuni trip heb ik 50 euro betaald voor 3 dagen… Voor de jungle ben je iets meer kwijt omdat je er met een privevliegtuigje heen kunt vliegen.
Vorige jaar hebben wij ook ongeveer een maand in Bolivë geweest. Het is er echt goedkoop. Zo hebben we ook pampas gedaan. (wij hebben het met vliegtuig (dit was dan ook het duurste van alles,maar je kan ook met bus), death ride met de MTB, berg beklommen met gids (Huayani Potosi, 6088m), Salar de Uyni, Potosi,… en waren voor beide samen rond de 1250 kwijt.
In La Paz dubbele kamer voor 4.5€ eten voor een 1€ per persoon,…
Ja 80 euro is ruim voldoende! Wij sliepen bijv. op een tweepersoonskamer (en nog best een mooie ook) en die kostte voor 2 personen 10 euro p/nacht incl. ontbijt. En voor Boliviaanse begrippen was 10 euro p/nacht met z’n tweetjes duur! Ander voorbeeld: ieder een drie-gangen diner incl. cocktail: 10 euro met z’n tweetjes!
Als je een excursie gaat doen, dan kan het soms natuurlijk wat meer geld kosten, maar dan nog zijn de prijzen vaak spotgoedkoop. 52,5 euro pp waren we kwijt aan een driedaagse tocht over Salar de Uyuni!
Have fun!
We zijn in november naar Bolivia geweest. Goedkoop ja maar let erg op voor het eten. Ik zou jullie zeker niet aanraden te eten voor 1€ want dan ga je de tour op van de comedors en als je goede pillen hebt tegen diarree en niet terugdeinst voor een eventuele infectie doe maar. Ik weet dat ik in 1975 1 jaar 1/2 in Bolivia was en daar erg maar erg ziek geweest ben na een reis in Copacabana. Let a.u.b. op.
Wat overnachting betreft ook opletten. Je kan in een kamer terechtkomen die niet op slot kan of dat er in een hoek geplast is. Een beetje meer uitgeven is mijn leuze.Veel geluk