Ik wil graag weten hoeveel het ongeveer kost om door Zuid Afrika te reizen. Ik ben van plan om het zo goedkoop mogelijk te doen, dus in hostels slapen etc. Kan iemand mij vertellen wat dit per dag kost?
hangt er van af hoe en wat maar, je kunt je met 20 euro redden per dag.
20 euro!!
wow, hoe doe je dat?
wij sliepen voornamelijk in dorms en waren gemiddeld 8 euro per persoon per dag aan slapen kwijt ( in 2005). we kookten meestal zelf maar aten soms ook mee in een hostel en waren met z’n tweeen 15 euro per dag kwijt aan eten en drinken.
we gaven met z’n tweeen gemiddeld 7 euro per dag uit aan tours en entree en dan hebben we het nog niet over vervoer gehad.
We hebben 12 dagen een ( hele goedkope) auto gehuurd en hebben de overige 28 dagen gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. ons daggemiddelde voor vervoer lag voor 40 dagen op 17 euro.
groetjes rudi
www.bolletjeom.nl
Rudi,
je hebt gelijk.
ik las zuid amerika ipv zuid afrika en ja dat scheelt nogal in kosten.
sorry, voor de verkeerde inlichting.
Het moet met minder kunnen dan 30 euro p.d., dit is echt low budget. Maar dan moet je wel een goedkope huurauto hebben, zelf eten koken en slapen in backpackerhostels. Het kan nog goedkoper als je je eigen tent meeneemt.
manfred, mocht je een verhuurbedrijf weten dat onder de 20 euro per dag zit in zuid-afrika dan hoor ik het graag! (en dat is dus niet cynisch bedoeld). maar als je benzine in een hele goedkope huurauto gooit kom je volgens mij al rond de 20 euro per dag uit. knap als je de rest dan kunt doen van een tientje.
wij hadden met een VIP-pas korting op de autohuur en op vrij veel overnachtingen
Een VIP pas aanschaffen is dus een goed plan. die haal je er makkelijk uit. ik geloof dat wij hem met 2 overnachtingen en een busticket er al uit verdiend hadden
Bolletje, wij hadden een auto gehuurd voor 7 euro p.d. in 2004. Dit was bij een klein verhuurbedrijfje in Bellville, wat tegen Kaapstad aan ligt, die meestal aan studenten verhuurd. Het waren geen nieuwe auto’s maar motorisch in goede staat. Op deze website staat informatie over dit bedrijfje, http://www.southafricalogue.com/travel-tips/car-rental-in-cape-town-rent-a-merc.html. Je moet wel onderhandelen over de prijs.
wow
dankjewel voor de tip!