ik heb even een gekke vraag,hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of mij info kan verschaffen.
als je een zwangere thaise vriendin hebt die nog in thailand woont en daar gaat bevallen.
wat zijn de maandelijkse kosten voor de babycheck iedere maand in het ziekenhuis…?
dus al die 9maanden voor de geboorte…
alvast dank
Normaal betaal je in de betere klinieken,500bath voor een consultatie en eventueel nog kosten voor medicijnen.(niet goedkoop medicijnen in het ziekenhuis,men geef geen doosjes mee,maar een plastic zakje met enkele pillen erin juist om toe te komen!)Let wel tarieven in de betere klinieken(dokters die in het buitenland hebben gestudeerd,in landelijke hospitalen ben je hoop en al een 150bath a 200bath kwijt voor een consultatie!
Hmm ik hoor nl van iemand dat voor een antenatal care kosten gemaakt worden tussen de 150 en 200 euro p maand.
kan dit kloppen??
dat is toch voor thaise begrippen een idioot hoog bedrag?
welke thai kan dat opbrengen…dat is voor veel mensen een maandsalaris
de bedragen die jullie opgeven liggen meer voor de hand lijkt me…
of is er een verschil tussen verschillende behandelingen
lijkt me dat elke vrouw op een zelfde manier een kindje krijgt ,nietwaar?
graag jullie reacties hierop
bedankt…
Een vriend van me zit in die situatie,zijn vriendin zwanger.
Echt een topmeid heb dr zelf gezien,komt uit een redelijk rijk gezin,die vertelde hem over die kosten…
Hij vertrouwt haar,maar deze bedragen snappen we niet.
Ook een andere vriendin in bkk zegt dat het waar is,overigens geen vriendin van van haar…
als ze uit een rijk gezin komt dan is ze misschien gewend om naar dure ziekenhuizen te gaan. je moet gewoon ff rondshoppen bij verschillende ziekenhuizen.
Weet uit eigen ervaring dat ik toen op consultatie was in het Bumrungrad hospital in Bangkok dat ik 500bath moest betalen,de medicijnen die ik nadien kreeg waren ook niet goedkoop.
Wat ik wel 100% weet dat als je naar een gynocoloog gaat in het Mukdahan hospital dat je rond de 150 a200bath moet ophoesten.(mijn ex-vriendin haar zuster was zwanger, toen heb ik de consultatie betaald daarom dat ik het nog weet)