Kos (Lambi)

Gegroet,

Deze zomer (eind juli) vertrekken naar Lambi, Kos. We zullen verblijven in het Hotel Luca Blue Lagoon. Op internet hebben we al talloze beoordelingen gelezen, maar vele daarvan zijn volgens mij niet betrouwbaar. Zijn er mensen op dit wél betrouwbare forum die ervaringen hebben met dit hotel?

Daarnaast zou ik graag wat meer info hebben over het fietsen op Kos? Zijn de routes in de heuvels veilig voor een fietser? Zijn er begeleide fietstochten op Kos? Wat zijn de stijgingspercentages in de heuvels?

Allerhande info voor Kos mag hier ook gepost worden, hoor. Ik lees graag alle ervaringen over dit eiland.

Met vriendelijke groet.
Alfonso

Niemand? :biggrin:

ik ben niet in dit hotel geweest.
Vond het fietsen in de plaats OK maar buiten Kosstad heb je al snel te maken met hellingen.( en dus ook gevaarlijke afdalingen)

Ben zelf nog nooit op Kos geweest maar ik weet dat er volgens mij een fietsboekje is met fietsroutes en andere informatie. Ik heb zelf gekeken voor Rhodos en volgens het boekje was dat allemaal goed te doen maar ik zou het niet hebben willen fietsen.

gr Evelyn

je bent waarschijnlijk al op vakantie geweest (eind juli) maar toch wil ik reageren :slight_smile:
mocht je namelijk voor een volgende vakantie ervaringen zoeken dan kun je gewoon Zoover.nl en vakantiereiswijzer.nl checken.
Die sites hebben een redactie die alle meningen en ervaringen controleren. Zo weet je zeker dat er niks gesponsord tussen zit.

Ook moet ik zeggen dat veel hotels 100+ ervaringen hebben. De gemiddelden daaruit zijn echt wel betrouwbaar lijkt me. Hoop dat je er in het vervolg iets aan hebt :slight_smile:

Een fiets huren op Kos kun je bijna overal, maar let wel even op of de fiets nog in een goede staat is. De goedkoopste fietsen zijn niet altijd even goed.

Hier vind je mooie fietsroutes: http://www.fietsen.123.nl/routeskos.htm

Heb zelf gefietst op Kos,maar wel pittig hoor,de heuvels en de temperatuur zijn moordend…veel water meenemen…