Korte reis Shanghai, graag tips!

Hoi
Ik ben op zoek naar informatie voor een korte reis naar Shanghai. Ik vertrek 19 februari en ben 1 maart weer terug.
Ik zou graag tips willen over uitstapjes in de directe omgeving en leuk items in Shanghai.
Willeke

preciseer dan eerst eens wat jij met items bedoelt.
Di soort info staat in elke gewone reisgids-beehh, saai alweer. De stad zelf biedt je genoeg voor een week. Het zal toch redelijk koud zijn. De zgn. watersteden-met grachies, zoals Suzhou en Tong… , de grote steden Hangzhou en Nanjing met oud keizer-verleden, de langste brug ter wereld ri. zoud-ooost, naar Ningbo, of gewoon eens langsgaan in het enorme excursiebussen-centrum naast het UFO-imitatie South Station (NAN), en de lijst met tours bekijken-kan je ook weken vooruit.

1 like

dank je wel, ben op zoek naar kunstgalerijtjes, kleine musea, die niet in een gids staan

Hi, er zijn genoeg art galleries. Geen idee of ze in de gids staan. Maar zodra je in Shanghai bent, zie je er genoeg om je heen. Museum, Shanghai museum schijnt heel goed te zijn. Ga er morgen naar toe. En verder is er zoveel te zien en te doen. Er zijn een paar mooie tempels. Jade Boedha is een aanrader, Old Town is erg leuk. Mooie tuin ook. Uhm, je kan thee proeven. Ook ontzettend leuk.
Zodra je in het hostel/hotel bent, kan je al om veel tips vragen.

Een dagje Suzhou is ook leuk, met 40 min. zit je in Suzhou.

Veel plezier alvast.

1 like

Bedankt voor je tips, uitstapje naar Suzhou, ga ik zeker uitzoeken, Jij ook veel plezier