korte en goedkope backpackreis

Hoi allemaal,

Een vriendin en ik hebben vorige zomer samen een citytrip gemaakt naar Berlijn, en hebben sindsdien de reismicrobe wel te pakken.
Komende zomer willen we graag opnieuw samen op reis gaan, maar het mag iets avontuurlijker deze keer. Het probleem is dat er maar weinig tijd is, omdat ik vooral ook wil kunnen werken in de vakantie. Bovendien ga ik ook op reis met mijn ouders en is er altijd een kans dat ik herexamens heb. Daarom zijn we dus op zoek naar een korte - als in 2 weken - backpackreis die ons niet teveel geld gaat kosten.
We hebben beiden nog nooit echt rondgetrokken dus willen het ons niet meteen te moeilijk maken natuurlijk. We hebben een voorliefde voor Azië (Thailand, India, Indonesië, …) en Afrika (Namibië, Tanzania, Kenia,…). Maar omdat we ook wel beseffen dat we weinig ervaring hebben - en momenteel ook een klein budget en beperkte tijd - vinden we het niet erg om nog in Europa te blijven.

Heeft iemand een voorstel?

Alvast bedankt!

Een idee is de InterRail. Je kan per trein door bijna heel Europa reizen en je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil! Je kan bijvoorbeeld een Interrail Global Pass kopen (geloof ik al vanaf 200 euro) waarbij je onbeperkt door ongeveer 30 landen kan reizen!! Overnachtingen kan je zelf boeken. Zoek eens op google op interrail, als het je wat lijkt!

hi

wij gaan ook meestal naar de wat goedkopere maar wel zeer aparte niet alle daagse bestemmingen.
Misschien heb je wat aan onze tips op onze website: www.mvanseggelen.nl

In iedergeval veel succes

Groetejs

Jullie zijn welkom in Kenia, zuidkust!
Boek je ticket en ik wil jullie wel helpen aan vervoer vanaf de airport, een goedkoop lokaal guesthouse hier (€3 tot €5 pn voor een 2-pers kamer met een toilet en een douche) en meenemen het lokale leven in (dus lekker goedkoop). Misschien een nachtje in het geboortedorp van mijn man in de midle of nowhere, back to really basic, neem je een tentje mee is dat helemaal makkelijk voor daar, maar ook om daarna door te reizen naar Watamu, heb gehoord van een mooie, goede kampeergelegenheid daar. Je kan gewoon met het openbaar vervoer reizen, voor een paar euro leg je al hele afstanden af!
Ik kan dan trouwens ook aan mijn vriendin hier vragen of je het tentje bij haar in de tuin mag opzetten.
In 2 weken kan je niet heel Kenia zien maar wel de kuststrook. Het ticket en visum zijn de grootste kosten. Verblijf hier is supergoedkoop.

Wil je nog echte toeristendingen doen, een safari, een excursie, dan kan ik je daarmee ook helpen met een goedkoop, lokaal kantoor waarvan ik weet dat het goed is (ga er zelf in febr voor de 3de x mee weg). Of we gaan zelf met het openbaar vervoer een dagje op stap naar Mombasa om de standaarddingen af te gaan (ben je ook goedkoper uit)

Kortom zat te doen en voor redelijke prijzen!

Als jullie interesse hebben, neem dan gerust contact op! Per pb of via [ivm spambots zijn mailadressen niet toegestaan]

Groetjes Marriette

Via Wereldwijzer app

3 weken Thailand is heel cool en iets heel anders. Maar wel goed te doen voor als je nog weinig ervaring hebt. Vliegticket is duur maar het leven daar is goed te doen met 30e per dag.

Hoi!

Heb je al eens aan Peru gedacht? Is een heel goedkoop land en erg gemakkelijk om erin te backpacken!
Bovendien is er veel te zien (Machu Picchu, Titicacameer, Colca Canyon, zie: http://www.i-peru-travel-tours.com) en is het een heel afwisselend land (je hebt er bergen, kust en amazone). Heel anders dan bij ons, dus dat wordt zoiezo een hele unieke ervaring. Is zelfs goed mogelijk in 3 weken!

Vliegticket is wat duurder, maar ter plaatse doe je veel minder op dan in Europa…

Alvast veel plezier!