Zit je dan. Met een maand vrij, en geld. :so:
Mijn reismaatje ziet het niet meer zitten.
Ik ben 18 jaar, 1.63, en heb nog niet veel van de wereld mogen zien. Hoop hier deze zomer verandering in te brengen. Iemand (avontuurlijk, tentje mee, cultureel/relaxed/genieten) anders zin om met mij mee te gaan? Maandje ( mag ook 22 dagen ) Interrailen door Europa? De route staat vrij om ingeplant te worden. Ik ben overal voor in.
Onze oude route was: Berlijn, Warschau, Krakow, Praag, Budapest, Zagreb, Split, Vaticaanstad + Rome, Pisa, Venetie, Bern, en Brussel.
ik wilde deze zomer 2 weken gaan backpacken door polen, niet interrailen, maar gewoon daar zien hoe het daar verder gaat.
Als dat je ook leuk lijkt, moet je maar wat laten weten evt. wil ik ook wel verder reizen
ik ben 19 trouwens
Hoi!
ook ik wil deze zomer gaan reizen!hoog op mn verlanglijstje staat Afrika!daar wil ik zooooo graag naar toe!maar opties voor andere landen zijn altijd welkom!begin augustus heb ik 3 weken vakantie en zou dan mn tas wel op mn rug kunnen doen en in het vliegtuig kunnn stappen!
O ja ik ben 20 jaar!
groetjes!!
Ik ben bijna 18 (over 1,5 weekje) en net klaar met mijn vwo examen. Het lijkt me leuk om te gaan backpacken in zuid-europa. Ik heb al backpack/reiservaring. Misschien met een groepje gaan? (er hebben toch meerdere mensen gereageerd )
hee marleen!ik las net je berichtje en ik wil ook graag gaan backpacken,interrailen door europa!
ik ben 20 jaar, 3e jaars student journalistiek in utrecht en hou ook van avontuur! vriendinnen willen allemaal saai een weekje op het strand liggen dus vandaar dat ik hier maar even ging kijken. heb je al mensen gevonden om mee te reizen?
nou ik hoor het wel van je!
groetjes Pauline
Het lijkt mij super om een deel van europa deze zomer te gaan verkennen!
Ik maak deze reis het liefste low-budget en met een aantal mensen rond de 20.
Over mezelf: Ik ben een 19jarige studente fysiotherapie, uit eindhoven en ben klaar voor een avontuur!
Ik zou graag zo’n 2 weken in juli weg willen, maar aug is ook een optie.
Wie zit er met dezelfde gedachte???!
Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik niet mee ga op vakantie
Wel wil ik jullie idee aanmoedigen. Ik ben vorig jaar wezen backpacken met drie “onbekenden” (inmiddels bekenden) die ik, net als jullie nu aan het doen zijn, via deze site heb gevonden.
Misschien dat sommigen van jullie nog niet helemaal achter jullie (vaak half) genomen besluit staan, maar ik kan jullie vertellen dat dit één van de meest geweldige ervaringen uit je leven zal worden. Dus sluit je aan en geniet van de reis en elkaar.
De route die ik en de drie dames met wie ik ging genomen hadden is een echte aanrader. We gingen vanaf Arnhem (waar we aan het loket allemaal een interrailkaart hebben gekocht) naar Berlijn. Vervolgens naar Praag, Budapest, Wenen en Würzburg (Duitsland). We hebben dit gedaan in 10 dagen tijd. Je bent dan gemiddels 5 uurtjes aan het reizen, per trein, van stad naar stad. Als je 's ochtends vroeg de trein pakt dan ben je 's middags in de stad van bestemming. Je zoekt (via het loket op het treinstation) een hostel uit, genoeg keuze. Hier zijn aparte loketten voor en je kunt je vaak ook nog op laten halen door iemand van het hostel.
Wij hadden er voor gekozen om in elke stad twee nachten te slapen. Je hebt dus al met al 1,5 dag per stad. Dat is ruim voldoende om er lekker gezellig doorheen te lopen, fietsen (vooral in Berlijn erg leuk) e.d.
Nogmaals, niet twijfelen, zet de plannen voort en maak vantevoren een keer kennis en stem de route met elkaar af. De tip van mij!
Gemiddelde prijs voor een hostel is ongeveer 20 EURO per persoon per nacht. Je kunt nog goedkoper, maar ook duurder. Afhankelijk van of je je kamer wilt delen met andere hostelgangers en de luxe van de kamer. Ter vergelijking: Ik heb in Berlijn de eerste nacht op een kamer geslapen met 50 bedden en de tweede nacht in een soort appartement met 10 bedden (we deelden het appartement met zes spanjaarden). Beiden zijn hostelkamers. Aan jullie de keuze.