Goedemorgen,
Aangezien ik vorig jaar dit rondje Tilaran, Sarapiqui, Turrialba, Puerto Viejo de Talamanca, San Vito, Ojachal, Pochote, Tilaran gedaan heb en m’n vriendin (Patricia) een beetje jaloers was, gaan we in maart/april 2018 nog een rondje doen.
Dit rondje gaat worden Tilaran, Sarapiqui, Cahuita, San Jose, Uvita, Montezuma, Tilaran.
We verblijven in iedere plaats 2 nachten.
Nu is de vraag of er nog aanraders zijn die we mee kunnen nemen op de route.
Ik heb bij de eerste rondreis voornamelijk met de natuur en reptielen bezig gehouden en zou dus op sommige plaatsen dit toch ook weer willen gaan doen. Patricia vind luiaards helemaal te gek. De luiaardopvang in Cahuita wordt in ieder geval bezocht, maar het mooiste is dus als ze ze ook in het wild zou kunnen bewonderen.
Alle tips zijn welkom.
gr.
Michaël en Patricia
Hoeveel dagen gaan jullie?
Van Cahuita naar Uvita vía San José? Waarom niet via Cartago en dan overnachten in San Gerardo de Dota? Vanuit Uvita dagtocht maken naar Corcovado of Hacienda Barú. Indianen dorp Boruca, doña Lourdes laat je alles zien over hun cultuur. Redirecting...
Twee nachtjes Uvita Is veel te kort!
Kikkertjes kijken bij Hatillo, daar zijn ook warmwater baden van vulkanische oorsprong. Super leuk!
Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app
Hatillo ligt 25 minuten rijden noordelijk van Uvita
Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app
We gaan 3 weken.
We gaan de bezienswaardigheden eens even verder googlen Otto, hartstikke bedankt alvast.
mvg
Michaël en Patricia
Dan hebben jullie nog mooi wat speling in de route. Voor Uvita of omgeving kan ik jullie ten oosten van Dominical richting San Isidro de waterval Eco Chontales aanraden. Mooie route er naartoe, je kunt er een dagtrip van maken door daarna bij La Rana Roja (3km voor de waterval afslaan, staan voldoende bordjes) te gaan lunchen. Ze zijn bijna geheel zelfvoorzienend en laten je bv graag de weg naar hun waterval zien. https://www.facebook.com/rancholaranaroja/
Cahuita is prima te bezoeken vanaf Puerto Viejo (De talamanca) waar je zo te lezen vorige keer ook bent geweest. Ik vond Puerto Viejo een leuk levendig dorpje met een chille sfeer. De eerste bus vanaf Puerto Viejo vertrekt om 5:30. Op het busstation in Cahuita is een supermarkt aanwezig. Vanaf het busstation is het zo’n 10 min lopen naar de ingang van het park. De entreeprijs voor het Cahuita Park bestaat uit een vrijwillige bijdrage. Hier is het mogelijk om luiaards te spotten (wij hebben er 1 gespot), maar Manuel Antonio was voor ons destijds het beste geschikt om luiaards te spotten.
Als je in Puerto Viejo verblijft, huur dan zeker een keer fietsen en fiets richting Punta Uva. Onderweg kom je prachtige stranden tegen waar je heerlijk kunt uitrusten en misschien wel even kunt surfen. Op playa Cocles kun je surfboards huren voor $50. Bij Punta Uva kan je ontzettend mooi snorkelen en uitrusten op het strand onder de palmbomen.