Dag allen,
Ik heb al eerder een paar berichten geplaatst maar onze route begin eindelijk wat vorm te krijgen.
We gaan volgende week 3 weken naar Costa rica. Eerste deel t/m corcovado is al geboekt. De wat ongebruikelijke route rijden we omdat we ook met anderen gedeeltelijk reizen.
Reis:
1-2: San Jose
2-4 Tortuguero
5-6: Uvita
7-10: Drake Bay
11- 12: ???
13-14: Monteverde
15-16: Playa Conchal
17-:18: Rincon de La Vieja
19-22:???
Wanneer de van Sierpe naar het noorden rijden is het te ver om 1 stuk door te rijden. Wat is een mooie tussen locatie voor de reis richting het noorden?
Wat is verder nog aan te raden voor de route. Opties waar wij aan denken zijn: Cano Negro, Arenal, Volcan Tenorio, Sarapiqui.
Wat past het beste in het schema denken jullie? We houden van natuur, mogelijkheid om wat te ondernemen en niet te massa toeristisch. En het moet natuurlijk wel wat varïeren wat we al hebben qua locaties.
Ik heb nu 2 kustgebieden in de route (Uvita en Conchal). Is dit te veel of valt er in beide omgevingen ook goed dingen te ondernemen?
Veel vragen dus maar we verzuipen in de mogelijkheden :idea::idea:>>>
Thanks
Van Tortuguero met de boot naar Guapiles en dan met de auto naar Uvita is wel een heel eindje reizen, Guapiles -> Uvita is zo’n 5 tot 6 uur rijden.
Het advies is om niet in het donker te rijden, wegen zijn onverlicht en belijning ontbreekt in veel gevallen. Als het dan ook nog eens regent wordt het nog gevaarlijker. Ook rijden er fietsers zonder licht, lopen er mensen op de weg zonder lamp.
Als je van Drake Bay komt, kun je met de boot van 7 uur gaan en ben je om 8:30 in Sierpe. Naar Monteverde is het dan zeker 5 tot 6 uur rijden.
Leuke tussenstop is Playa Bejuco, als je via de Costanera naar Monteverde rijd. Dat is de snelste weg. Dit hotel is vlak aan het strand, tussen Quepos en Jaco. Voor het hotel staat een boom waar vaak ara’s in zitten.
Gebruik Googlemaps om reistijden te plannen.
De dagen die niet zijn ingevuld zou ik pas ter plaatse invullen. Onderweg hoor je van andere reizigers zoveel tips!
Goede reis
Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com
Een mooie tussenstop tussen Guapiles en Uvita is San Gerardo del Dota.
Je gaat van Guapiles via Siquirres, Turrialba en Cartago de bergen in.
San Gerardo ligt in de Quetzalvallei.
Na Rincon de La Vieja kun je naar de Tenorio voor 2 nachten en daarna naar
La Fortuna of Caño Negro voor de laatste nachten.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Bedankt voor jullie reactie.
We gaan toch proberen in 1 keer te rijden van Gilapiles naar Uvita omdat we al iets hebben geboekt met anderen.
Ik zie dat er een boot om 6AM gaat vanaf Tortuguero.
Hoe laat zijn we op zijn vroegst in Gilapiles?
Op basis van: http://www.tortuguerovillage.com/leaving.htm denk ik half tien??
En wat is aan te raden om te rijden van Guapliles naar Uvita? Via highway 34 of via Highway 2?
Op zich is het snelst via de 32 naar San José en dan de 27 naar Uvita.
Maar je moet dwars door San José. Zonder GPS niet aan te raden. Er staan geen borden.
Je kunt wel waze.com gebruiken als GPS op je telefoon. Maar dan moet je dit wel
instellen op een plek waar je WIFI hebt.
Zonder dit is het beter vanaf Guapiles naar Siquirres te rijden en dan de 10 te nemen
naar Cartago en verder via de cerro de la muerte naar Uvita. Een hele rit, maar wel erg mooi.
Vanaf La Pavona (boot Tortuguero) een 7,5 uur rijden.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
afhankelijk van de waterstand vanaf Tortuguero is het ±1 1/2 uur varen naar La Pavona, dik 1 uur naar Guapiles. Ik weet niet of jullie daar pas de auto gaan krijgen? Maar als dat zo is dan reken op 1 uur extra voor het regelen van de auto. Guapiles - san José mits het verkeer mee zit en er geen weg afsluiting is ook ±1 1/2 uur. En dan nog vanaf San José naar Uvita. Om 18:00 uur is het donker en de bewegwijzering en lijnen zijn minimaal.
Succes, maar ik zou ergens overnachten.
Bedankt voor de reacties. We gaat het wel gewoon proberen. Mochten we het dan niet redden dan overnachten we ergens onderweg.
We hebben van onze B&B eigenaar dat er ook een boot gaat om 5AM (misschien een private) met shuttlebus aansluiting. Dan zijn we al wat eerder in Guapiles. We krijgen om half 10 dan onze auto en hebben dan al wat meer tijd in ieder geval.
We rijden met Waze dus we kunnen wel navigeren. Een mooie /ontspannen route is natuurlijk ook wat waard. Google maps geeft standaard 2 routes. De Route van Johan65 ook uitgestippeld.