Kom er niet meer uit.... China reisroute (Beijing... ?)

Kan ondertussen door de bomen het bos niet meer zien…

Ik wil graag een rondreis maken door China en deel van zuid-oost azie. Nou loop ik aan tegen het verplichtte retourticket voor China en double entry visum voor China.

Ik wil graag 4-6 weken weg en het liefst zoveel mogelijk vrijheid behouden tijdens mijn reis.

De opzet die ik nu heb is

Amsterdam - Beijing - Guengzhou (Canton) - Shenzen - Hongkong —> ?

Moet alleen terug naar Beijing (ivm retourticket).

Nu blijkt het na uitzoek werk nog best wel lastig te zijn terug te komen naar Beijing ; qua reistijd en om de kosten enig zins beperkt te houden. Wil het liefst zoveel mogelijk doen me de lowcost airlines als Tiger en Air Asia.

Heeft iemand suggesties of misschien de reisroute gedaan en ervaring?

Je ‘moet’ niet terug. Er zijn genoeg mensen die een retourtje als enkeltje gebruiken, omdat het retourtje goedkoper was. Gewoon niet opdagen en verder reizen

waarom boek je geen ticket heen Beijing en terug vanaf Hong kong. Ik zelf wil boeken heen Beijing en teurg vanaf Shanghai.

Heb zelf ooit de trein van Beijing naar Hong Kong gepakt, duurt 24 uur.
Weet niet precies wat je budget is maar ik meen dat ik vorig jaar iets van tussen de € 50 en € 80 heb betaald. Slaaptrein is heel comfortabel, sanitair en catering aan boord. Bovendien heel gezellig en je ziet nog eens wat, maar ik ben dan een echte treinreisfanaat. Wat meer info http://www.seat61.com/China.htm#Beijing%20-%20Hong%20Kong

Algemene tip voor reizen door China: reis met de trein, een prima en relatief spotgoedkoop spoornet.

Cheers!

Mijn plan is om over 3 maanden eerst naar Beijing te vliegen voor 7 dagen. Daarna door te vliegen naar Bangkok. Vanuit Bangkok willen we rond door Thailand, Laos en Cambodja. We willen dat doen met openbaarvervoer. Daarn willen we vanuit Bangkok terug vliegen. Nu lees ik hier dat je geen Enkeltje naar Beijing kan boeken? Ook niet als je aan kunt toenen dat je een ander ticket hebt zodat je niet te lang in China blijft??

Bedankt

Moet gewoon kunnen hoor. Genoeg mensen die meerdere landen in Azië bezoeken. Als je de tickets kunt tonen bij de visa aanvraag lijkt me dat geen probleem

Ben toevallig vanmiddag bij het reisbureau geweest en daar zeiden ze het zelfde.
Het moet dus geen probleem zijn.

Voor een single entry visum van 30 dagen hoeft je bij de aanvraag geen reisbescheiden te laten zien. Bij een langer visum of een double entry visum wel.

hebben kinderen een eigen paspoort nodig voor China?