ik ben momenteel in pattaya op visite. mijn bedoeling was om eerst een paar dagen bij te komen in BKK maar ben toch maar gelijk doorgereisd. over een paar dagen wil ik het vliegtuig van pattaya naar koh samui pakken. mijn plan was om eigenlijk door te reizen naar krabi maar ik ben bang dat ik tijd tekort kom. wil namelijk op de terugweg ook nog naar kanchanaburi en ayuthaya en paar dagen bkk.
vraag 1: hoe is koh samui en welk gedeelte is het mooist? ik hou wel van een beetje rust na pattaya maar er moet wel wat te doen zijn en voor mij als vrouw is het belangrijk dat ik om 21:00 s avonds niet alleen over straat hoe te lopen. verder kom ik waarschijnlijk op vrijdag of zaterdag aan, is het dan lastig om een kamer te vinden. hier in pattaya zat op zaterdag onzettend veel vol.
vraag 2: hoe kan ik het makkelijkst naar krabi en welk gedeelte en evt guesthouse raden jullie aan?
vraag 3: kan je van krabi met de trein richting kanchanaburi? ik heb namelijk geen zin om eerst weer naar bkk te moeten.
chaweng is het meest populaire strand, en dus is er ook veel nightlife ed, lamai daar zitten veel lady bars. De andere stranden zijn een stuk rustiger big budha en fisherman village.
bijna alle treinen en bussen uit het zuiden gaan via bkk, overstappen moet je volgens mij altijd.
Krabi heeft zelf geen spoorlijn, dus je zal eerst een stukje oostwaarts moeten reizen. Maar zoals baco al aangeeft, zal je volgens mij ook via Bangkok moeten reizen om met de trein in Kburi te geraken.
Het makkelijkst om van Samui naar Krabi te reizen is met het vliegtuig. Bangkok Airways vliegt deze route 1x per dag.
Aantal jaar terug in Lamai gezeten, ietsje rustiger dan Chaweng, maar wel erg gezellig…
vraag 1 en vraag 3 zijn nu beantwoord voor vraag 2 zou ik naar Ao Nang gaan hier kan je naar het PK Mansion een guest house in het centrum waar ik vorig jaar aug. nog geweest voor 500 bath per nacht met eigen badkamer en airco wel in het centrum toch rustig zit als je in Ao Nang bent en je bent daar waar de kustweg van het strand wegdraait na 100 meter aan de linker kant schuin tegen over het kantoor van de tourist police
koh samui is niet zo heel druk nu.
ik zou voor lamai kiezen als je wat rust zoekt.
chaweng is erg druk vooral in de avond.
het is er vies en stinkt.
en er zijn hier altijd wel kamers te huur.
groetjes riekske koh samui
ik heb geboekt voor vrijdag en kom rond 12:10 aan.
ik heb gelezen dat lamai erg veel ladybars heeft, nu kom ik net uit pattaya en ben dat eigenlijk wel een beetje beu, of valt dat wel mee? hoe zijn verder de plaatsen bo phut en mae nam, of zijn die veel te rustig nu? ik dacht namelijk dat ik misschien het beste 2 nachten daar kon blijven en dan bv nog 2 nachten aan de oostkust. hoe zijn de prijzen om te overnachten…genoeg mogelijkheden voor 500 baht?