Koh Pha Ngan / Full Moon party

Hoi allemaal,

In augustus ben ik een maand (31 juli - 26 aug) in Thailand. Ik wil mijn rondreis afsluiten met wat strand en relaxen. Ook wil ik dan graag naar een full moon party gaan, die in augustus op de 21e valt. Ik ben aan het kijken naar accommodatie, maar dat valt nog niet mee… Er zit al best veel vol.

Ik zit een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Eigenlijk wil ik graag nog een ander eiland bezoeken (maar ik weet nog niet welke), dus dan is het misschien slimmer om een heel goedkoop hostel te boeken, waar ik dan wel voor 5 nachten betaal (aangezien dat bijna overal verplicht is), maar gewoon maar 3 nachten blijf. Aan de andere kant kan ik ook voor iets duurder gaan, en gewoon 5 nachten blijven… Maar dan zou ik liever wat meer afgelegen zitten, wat het weer moeilijk maakt om naar het full moon party te gaan… Ik ga alleen reizen. De kans is groot dat ik voor die tijd wel wat mensen heb leren kennen, maar ik ben bang dat boeken dan te laat is… Een drie- of vierpersoonskamer valt dus vaak af, omdat je dan altijd voor zoveel mensen moet betalen (behalve op plekken waar je per kamer betaalt). Ik vind een dorm niet erg, maar ik ga echt niet met 40 mensen op een kamer liggen, en ook niet op een kamer waar een hele rij bedden naast elkaar staan en er misschien 20 cm tussen elk bed zit…

Dus heeft iemand misschien tips voor hostels/hotels/resorts, wat een beetje een fatsoenlijke prijs is, redelijk schoon is, liefst niet al te ver van de full moon party is??