Beste mensen
het is een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar heb nu toch wel een vraag waar ik een antwoord op hoop te krijgen.
In augustus ga ik 19 dagen mijn vriendin voor het eerst ontmoeten!!!
We kennen elkaar al uuuuuuuren via de skype!!!
Nu wil ik haar koffie en cacao (nesquick) meenemen!!!
Ik reis met het viegtuig en wel Ukrainian international Airlines.
Is het een probleem als ik deze koffie en cacao in mijn bagage wat wordt ingecheckt meeneem???
De ene die ik spreek zegt geen probleem!!! Een ander die al eens in rusland is geweest zegt RISICO FACTOR dat ze je zomaar een nacht in cel gooien!! Of gewoon koffie eruit halen en in eigen zak stoppen!!!
Ben niet snel bang, dus we zien wel, maar hoop toch een antwoordt te krijgen van iemand die er ervaring mee heeft.
Groetjes Roel
Sorry, laat antwoord, maar misschien aardig voor het algemene goed.
Rusland en Oekraine zijn twee totaal verschillende landen. Zeker wat betreft regels producten die je wel of niet mag invoeren. Bekijk dus de sites van het vliegveld waar je gaat landen goed op de specifieke regels van dat moment.
Koffie en Cacao? Waarom zou je dat meenemen? Supermarkten bieden in Oekraine een veel grotere keus aan koffiesorten dan je in de Benelux zult vinden. En gemiddeld genomen kan het duurder zijn, maar niet zo veel duurder dat het de moeite loont om mee te nemen.
Cacao…heb ik nooit naar gezocht in een super. Maar Oekraine kent zijn eigen chocoladeketens die hoge kwaliteit bieden. Lvivske Chocolat bv. Daar kun je zeker die choco sticks kopen. Poeder weet ik niet.
Op dit moment is het een groter risico om vloeistoffen mee te nemen. Vooral Schiphol heeft daar interesse in. Ze breken helaas je slot open zonder te kijken of ie wel op slot staat :tear:
In Oekraine/Kyiv heb je op het moment verscherpte controles. Langere wachttijden dus op het vliegveld bij de paspoort check.
Nachtje cel in Rusland en Oekraine zul je niet snel krijgen. Tenzij je het erzelf naar maakt of als Rusland politieke grapjes wil uithalen. Volgens mij een broodje aap verhaal.
Klopt, grote hoeveelheden vloeistoffen (water of pindakaas) zullen op Schiphol in beslag genomen worden. Koffie of bv hagelslag niet.
Ik heb verder zelf geen problemen gehad met douane in Oekraïne, maar in Rusland wel. Omdat ik redelijk veel geld bij me had ging een gedeelte hun zak in. En daar kan je gewoon niets aan doen, zonder veel problemen en vertraging op te lopen. Maar de cel ga je zeker niet in, behalve natuurlijk als je illegale dingen in je bagage hebt zitten. Maar normale reizigers zullen zich geen zorgen hoeven maken.