Ko Tarutao NP en andere eilanden in het diepe Zuiden

Hallo allemaal,

Nog maar vier weken en dan gaan we eindelijk richting Thailand. De planning staat in grote lijnen vast, maar ik blijf maar twijfelen over ‘waar naar het strand te gaan’. Onze stranddagen zijn vanaf ongeveer 26 november tot 8 december.
Ben bang dat omgeving Krabi een soort Thaise Torremolinos is, en daar zitten we niet op te wachten. Daarom zitten we er aan te denken om verder af te zakken naar het zuiden, Ko Tarutao National Marine Park.
In de Rough Guide wordt dit gebied omschreven als ‘het diepe zuiden’, en er wordt niet zo heel veel over geschreven vind ik.

Zijn er hier mensen die in deze regio zijn geweest en nog leuke aanraders hebben? Rustige eilandjes, tips voor accomodatie en excursies zijn allemaal welkom.

Het idee is om eerst te vliegen op Phuket (vanuit Chiang Mai, directe vlucht naar Trang is volgens mij niet mogelijk) en vanaf daar via Koh Lanta ofzo verder naar het zuiden af te reizen. Vanaf Phuket hebben we nog ongeveer 12 dagen de tijd, dan vliegen we vanaf Trang weer terug naar Bangkok te vliegen.

Als iemand een goede suggestie heeft om dit traject mooi in te vullen dan hoor ik het graag!
Alternatieven dichter bij Phuket zijn trouwens ook welkom, maar ik ben dus bang voor grote drukte daar…

Alvast bedankt maar weer!

Groeten, Cetje

Ko lipe is misschien wel iets voor jullie.

Waarom neem je Koh Lanta niet als uitvalbasis dan kan je met dagtochtjes eens op de andere kleine eilandjes kijken of dat is wat je zoekt.
Ben vorig jaar o.a naar Ko Tarutao met een dagtrip geweest op Ao Ponte Mallaca beach daar zit ook het Park headqarters met een paar heel basic hutjes die te huur zijn een cantine gerunt door de parkwachters en een grasveldje waar tussen de bomen wat tenten staan die ook te huur zijn maar daar lopen wel Varanen van zo,n 2 tot 3 meter tussendoor te wandelen,verders buiten strandje niets te beleven
Koh Lipe ben ik niet geweest maar daar is iets meer accommodatie en wat restaurantjes.
12 dagen op Koh Lanta lijkt mij ook erg lang waarom niet combineren met bv eerst Krabi dat is wel drukker als Koh Lanta maar zeker geen torremolinos ben je dat zat ben je met de boot in een paar uur in Koh Lanta.

Theo