Ko Similan

We gaan in januari naar Thailand en landen in Bangkok. Vanuit daar willen we naar Ko Sumilan. Hoe kom ik het snelste daar. En wat is er allemaal tedoen. En wie heeft er tips over hotels daar?

Gr.

De Similan eilanden zijn onderdeel van een National Park. Hotels zal je er niet vinden, wel zijn er wat simpele bungalows op Koh Miang.
Je kan vanaf Bangkok een vlucht nemen naar Phuket, vandaar verder reizen naar de Thap Lamu pier (ten noorden van Phang Nga) en daar een boot nemen.
Similan eilanden staan vooral bekend als duikbestemming, verder is er weinig te doen.
Je bedoelt niet toevallig Koh Samui ?

Nee bedoelde geen Koh Samui,daar ben ik alleen eens geweest. Ben eigenlijk opzoek naar eilandjes waar nog niet zoveel toeristen komen. Omdat ik eerst naar Koh Lipe wilde. Maar hoorde dat het ook al heel toeristisch is geworden,ben ik nu opzoek naar wat rustigere eilandjes. Misschien nog tips? Alvast bedankt voor de informatie

Misschien zijn Koh Yao Yai en Koh Racha iets voor je ?

Wij willen in februari ook naar de Similan Eilanden. Hopelijk is dit ook een zeer mooie plaats om te snorkelen. Wij gaan vanuit Phuket naar daar (via een dagtour).

Hebben jullie misschien tips ivm tourbureautjes die deze snorkeltocht aanbieden? Wat is zowat de gemiddelde prijs per persoon?

Hou er rekening mee dat het ver is voor ene dagtrip. Afhankelijk van jullie lokatie vertrek tussen 06.00 en 06.30 uur, retour rond 19.00 uur.

Kosten voor een goede toer ongeveer 3900 Baht pp.

Ik had deze richtprijs ook al gezien op een site, maar omdat het niet echt goedkoop is wou ik het hier nog even navragen bij de mensen met ervaring :wink:

Vinden jullie deze trip de moeite waard? Ik vermoed wel dat Ko Similan echt gigantisch mooi is. Of zijn er andere eilanden die toegankelijk zijn en misschien even mooi (en misschien een beetje goedkoper?)