Praktisch vraagje: Khao Sok - Similan

Hallo,

Ik heb een “how to get there” vraagje. Ik verblijf in Khao Sok in mid-November en wil daarna naar Similan. Vetrek naar Similan is vanaf Thap Lamu pier. Waar kan ik het beste overnachten tussen deze trips in: in Phuket, Thap Lamu of beter ergens anders?

Dank,
Rick

ik ben vorig jaar vertrokken van koh lak.
Dat ligt ten noorden van phu-ket

Ik weet niet hoe je reist, maar als je per bus reist, kom je vanuit Khao Sok langs Khao lak. De boten naar de Similans vertrekken vanuit Tap lamu, de haven van Khao Lak, ca 10 minuten ten zuiden van het dorpje.

Wat dus het makkelijkste is, is gewoon naar Khao Lak gaan en vandaar je trip regelen.

Als je wilt gaan duiken op de Similans kun je trouwens **niet **op de eilanden verblijven, daar zit geen duikschool. (Duiken regel je natuurlijk het beste via mij :))

1 like

Ja, waarschijnlijk reizen we per bus van Khao Sok naar Khao Lak (of is een betere manier???). Iemand tips om te overnachten in Khao Lak?

Trip naar Similan hebben we geboekt via “Jack Similan”, niet om te duiken maar snorkelen. Heb jij een duikschool Steven?

Gr,
Rick

Jammer dat je niet (kunt)/gaat duiken…
Ik heb de trip toen in bangkok geregeld. 210 euro voor 3 dagen incl. 9 duiken…

Ja, ik heb een duikschool op Phuket en organiseer ook trips naar de Similans.

De bus van Khao Sok naar Phuket stopt in Takuapa, en gaat dan verder via Khao Lak.

Jack Similan is erg massaal, maar verder wel goed georagniseerd.

Hey…
Enkel maar om te snorkelen! Foei, zonde. Nu je toch van plan bent in Khao lak te verblijven waarom niet meteen daar een duikschool binnen stappen en een 4 daagse duikcursus volgen en in plaats van snorkelen, lekker duiken op de Similan Islands, het is er op en top, klasse duiken!

:vak02: Plonske