Wie heeft hier ervaring met een meerdaagse liveaboard richting de similans vanuit Khao Lak, komende winter wil ik graag na een bezoek aan Laos nog een week naar Zuid-Thailand om te duiken…en dit schijnt de beste optie te zijn!:cheer:
Er zijn veel mogelijkheden, wat voor soort boot zoek je (luxe, soort kajuit, Nitrox ja of nee, etc.).
Erg belangrijk: doe ene trip van minimaal 4 dagen/nachten, de kortere trips zijn of erg gehaast of doen niet alle duikplekken aan.
Echt luxe hoeft niet perse, maar ook niet te budget…
Ik zat zelf te denken aan 5 of 6 dagen, vorig jaar niet al te veel gedoken en dat wil ik dit jaar inhalen :zon02:
Qua prijs kom je dan rond de 600 a 700 euro heb ik gezien inclusief 13 tot 15 duiken…
Voor een langere trip dan de standaard 4 dagen/4 nachten kijk eens naar: thailand-scuba.com. Prima boot die veel waar voor het geld biedt. Voor 5-6 dagen en 600 Euro moet je denken aan de backpackersboten. Kan wel, sommige prima waar voor het geld, zoals thailand-scuba.com en thailand-scuba.com deze, maar dat zijn wel kortere trips.
Ervaring heb ik er nog niet mee, dus daarin kan Steve je veel beter adviseren. Wel kan ik je zeggen dat ik geboekt heb bij SimilanDiveCenter (ook NL’se eigenaar) voor 4 dagen/4 nachten, 14 duiken, voor ongeveer 487 euro. Je gaat dan duiken rond de Similan Eilanden, Koh Bon, Koh Tachai en Richelieu Rock. De boot ziet er mij prima uit, niet superdeluxe, maar wel een heerlijk dak met ligbedjes Mocht je je nog aan het orienteren zijn, kun je ook eventjes op hun site kijken.
Wij gaan 16 januari 2013 voor 5 dagen/5 nachten naar Similan, Koh Bon etc.
Wij hebben geboekt bij Steven en wij gaan met de m/v Oktavia, een Zweedse boot die heel goede reviews heeft gekregen
op tripadvisor.com