Heb daarnet bezoek gekregen die me heeft aangeraden om de similan eilanden te bezoeken.Zou mooier zijn dan de phi-phi eilanden.Is dat zo,en zo ja is dit ver van patong?Groetjes,
Witte
Heb daarnet bezoek gekregen die me heeft aangeraden om de similan eilanden te bezoeken.Zou mooier zijn dan de phi-phi eilanden.Is dat zo,en zo ja is dit ver van patong?Groetjes,
Witte
Similan Eilanden zijn zeker mooi, maar: de trip is aanzienlijk verder dan Phi Phi, groot gedeelte wordt per minibus gedaan, trips is (aanzienlijk) duurder en duurt langer door de langere reistijd tegen minder ‘quality time’.
wat is je doel?
Als duiken dat is, zal ik zeker naar Similan gaan!
Zelfs voor een duiken dagtrip is het ver. Ik adviseer mensen liever naar Phi Phi te gaan om te duiken voor 1 dag dan Similans.
Maar keuzes zijn altijd persoonlijk.
misschien lees ik er overheen hoor, maar waar staat het dat het om 1 dag trip gaat?
Dat maak ik op uit deze en de andere posts, maar ik kan het helemaal fout hebben.
Ben het met je eens: voor duikers die tijd hebben is een trip van minimaal 2 dagen/1 nacht een must. Het beste is een langere trip, 4 dagen/4 nachten dan kun je alles inclusief Richelieu Rock, rustig bekijken. Of langer natuurlijk.
Bedoeling is om te snorkelen,zou graag eens onbeschadigde koralen willen zien,en natuurlijk alle soorten kleurrijke vissen ,groetjes,
Witte
Similans biedt het beste snorkelen, maar is ook ver, dus lang reizen en dus duur.
snorkelen bij de similan eilanden is absoluut mooi maar als je 1 dag tour doet tel dan op +/- 3x snorkelen van meestal z’n 45 minuten en de rest van de dag ben je aan boord op een eiland(lunch) of in de bus
het is dus wel mooi maar ook veel reizen dus als je dit er voor over hebt een mooie trip
groet dirk :chin:
Neem je tijd als je naar de prachtige Similian Eilanden gaat en snorkel duik
en maak niet de fout die 99 percent van de ‘toeristen’ maakt snel snel door Thailand razen op 2 weken want door zo een mentaliteit komen
er overal fastboats naar de mooie ongerepte eilanden maar die fastboats
vernielen alle onderwaterleven koralen mooie vissen blijven weg.
Denk daar maar eens over na als je door Thailand raast want 75 percent van de eilanden in Thailand zijn zwaar beschadigt door zo’n snelle ‘commerciele’ verbindingen…
‘Het is niet de bestemming maar de weg naar de bestemming die reizen de moeite waard maakt’…
Fantatische quote, helemaal eens!
Hoi!
Ik ben 3 weken geleden voor 3 dagen naar de Similan-eilanden geweest en om eerlijk te zijn viel het snorkelen ontzettend tegen. Ik heb in Thailand op een aantal plaatsen gesnorkeld (niet op Phi Phi dus daar heb ik niets over te zeggen), waarbij Similan echt het minste was. Het koraal is niet kleurrijk, heel eentonig, weinig soorten vissen, maar uberhaupt weinig vissen.
Ik ben 3 dagen geweest, waarbij we op 10 plaatsen gesnorkeld hebben en alle 10 stelden ze weinig voor.
Om te snorkelen zou ik je aanraden naar Koh Tao of Koh Samui te gaan, hoe toeristisch ze ook zijn, het snorkelen is daar duidelijk veel mooier.
Wat ik wel gehoord heb is dat duiken op Similan heel mooi is, maar aangezien je wil gaan snorkelen maakt dat niet veel uit.
Ik moet wel nog even erbij zeggen dat de stranden van Similan ontzettend mooi zijn, heel fijn wit zand, heel lichtblauw water en dergelijke.
Groetjes
kan ik me voorstellen, want mijn duiken aldaar waren vrij diep…
(niet echt geschikt voor snorkelen dus)
Maar het duiken vond ik echt mooi daar.