Tips voor Ko Similan Islands??

Hey hallo!

Ik ben van plan samen met een vriend een rondtrip te gaan doen in Thailand (half Oktober begin November)…we willen ook o.a. naar de Ko Similan Islands…is iemand van jullie al daar naartoe geweest zo ja, zo ja hebben jullie dan tips qua excursie’s en overnachtingen op 1 van de eilanden?

alvast bedankt!!:chin:

Overnachtingen op de eilanden kun je regelen via http://www.dnp.go.th/parkreserve/forprint.asp?npid=212&lg=2, de website van het similans nationale park. Zorg wel dat je er pas in October naar toe gaat, eerder is het niet mogelijk op de eilanden te overnachten.
Excursies vanaf de eilanden: je kunt ter plekke een longtailboot hure, maar daar heb je de excursiemogelijkheden wel mee gehad.

Veel plezier.

Hoi Stevenl Ik ga in december voor een paar dagen naar de similans,is dit een probleem om aldaar een hotelltje of guesthouse te boeken?Ik denk dat het erg druk zal zijn(kerst&nieuwjaar)georgessiam.

Foutje, moet zijn ‘November’ in plaats van October in mijn bericht.

@ George: er is geen hotel of guesthouse daar, dus boeken wordt zeker een probleem. Je kunt alleen een bungalow of tent reserveren, neem contact op met het nationale park op de vermelde link.

Ik zal dat maar doen Stevenl,dit om voor geen verassingen te staan!Hoelang duurt de boottrip?groetjes:georgessiam.

Per speedboot ongeveer anderhalf uur.