KLM labelt niet door - mis aansluitende vlucht - geld kwijt?

Hallo,

Zal het verhaal even uitleggen,

In november ga ik naar Madagascar. Hiervoor vlieg ik met Air Mad vanaf Parijs. Om in Parijs te komen, had ik nog tickets van Amsterdam -> Parijs nodig. Deze kon ik niet bij Air Mad kopen dus die moest ik ergens anders boeken. Heb dit gedaan bij World Ticket Center via internet, een vlucht met KLM.

Ik heb in Parijs 1 uur en 25 minuten de tijd om over te stappen, en op de terugweg 1 uur en 15 minuten. Dit zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn, maar volgens de KLM kan de bagage niet doorgelabeld worden. Dat betekent dat ik op Parijs m’n bagage moet ophalen en weer moet inchecken. En dat binnen 1,5 uur op een reusachtige luchthaven als CDG.
Dat lukt dus niet, ook niet volgens KLM en Air mad. Het probleem is nu dat mijn ticket naar Parijs niet verschoven kan worden (zou in de KLM voorwaarden staan). Er is wel al betaald (gisteren pas!).
Ik heb beide airlines en het wtc gebeld, maar het ziet er naar uit dat ik het geld kwijt ben en een nieuw ticket zal moeten kopen. Mogelijk krijg ik wel een (deel van?) de tax terug, maar pas na declaratie aanvraag, over zo’n 6 maanden.

Erg dom van mij dus om dit zomaar te boeken. Maar ik ging ervan uit dat mijn bagage gewoon zou worden doorgelabeld.

Het enige wat ik in de voorwaarden tegenkom:

Bij veranderingen in reisplannen kunnen kosten voor het wijzigen van het ticket in rekening worden gebracht en andere tarieven kunnen van toepassing zijn. Tickets zijn niet overdraagbaar en ongeldig indien overgedragen of doorverkocht. Voor restitutie of inwisseling is het e-ticketnummer vereist.

Zit er niets anders op dan nieuwe tickets aan te schaffen en kan ik fluiten naar mijn geld? Graag jullie gedachten/mening/adviezen hierover.

bedankt

Als je de 2 tickets geheel los van elkaar hebt geboekt dan is dit inderdaad het geval, dan wordt het niet doorgelabeld omdat het als 2 aparte vluchten wordt gezien en ben je er zelf verantwoordelijk voor om een lange tussenstop tijd tussen de 2 vluchten te maken zodat je tijd genoeg hebt voor weer opnieuw inchecken etc.

Als je naar een bestemming vliegt met 2 maatschappijen en je hebt het als 1 ticket geboekt dan wordt het wel automatisch doorgelabeld. De tijden die als aansluiting worden aangegeven zijn dan wel voldoende omdat je bagaga al wordt doorgelabeld en je ook al alle boardingpassen krijgt.

klinkt zeer bureacratisch allemaal, jammer.
Bedankt ieg.

Dit is geen bureaucratie dit is gewoon omdat het 2 geheel onafhankelijk van elkaar geboekte tickets zijn.

Als het als 1 ticket was en dit zou gebeuren dan zou het wel bureaucratie zijn.

voor 115 euro pp wjzigingskosten kon ik de tickets wijzigen naar een vlucht eerder en later.

Gelukkig maar, het hangt er vaak ook maar net vanaf wie je helpt. Sommige zijn gewoon stug en lomp, maar mijn ervaring is dat de meeste best bereid zijn te helpen, als ze zien dat het gewoon echt onhandigheid was (en uiteraard als het mogelijk is).

Goede reis in ieder geval!

Liefs,
Carolina

gelukkig !! goed nieuws om te horen dat je de data nog hebt kunnen wijzigen.