Klimaat Córdoba juli-aug

Hallo,

Ik ben van plan deze zomer naar zuid-amerika te gaan om mijn spaans te verbeteren.
Op dit moment is Argentinië favoriet. Ik houd erg van cultuur en dit land lijkt de perfecte keuze.
Omdat het in mijn zomervakantie is, wil ik eigelijk niet met slecht weer zitten!

Weet iemand hoe het weer is in Córdoba (centraal Argentinië) in juli en augustus? Ik heb op verschillende weersites gekeken, maar krijg geen duidelijk beeld.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes :dag:

Toen ik er was was het een graadje of 30 naar mijn weten in de zomer, lekker zonnig niks aan de had, ik was er toen voor een week.

Verder is Cordoba de perfecte stad, have fun :slight_smile:

Maar dan bedoel je wel de Argentijnse zomer, dus niet in juli/augustus, dan is het zeker geen 30 graden… Gemiddeld zal de temperatuur zo tussen de 15 en 25 graden zijn schat ik, maar het blijft altijd een gok natuurlijk.

Waarom ga je niet naar Salta trouwens? Een stuk noordelijker, dus meer kans op goed weer, en ook qua cultuur een zeer aangename stad!

ohh ja shit was even in de war, ik ben er toen in de winter ook geweest afgelopen jaar. Was geen korte mouwen werk, maar was ook een zeer koude winter in 2007. Niet echt veel regen ofso gehad…

Hallo allemaal,

Allereerst hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Ik had het inderdaad over de argentijnse winter, aangezien ik in onze zomer er naar toe ga.

De meeste reisorganisatie (ik ga zelf waarschijnlijk met Travelactive) bieden Buenos Aires aan en Córdoba.

Maar ik vind rond de twintig graden zeker wel te doen! Het feit dat het wel vrijwel droog is, is natuurlijk ook fijn.

Groetjes, Marije

Als je met een reis-orgasatie wil… ik ken nog een hele goeie :biggrin:

Ik kan een offerte voor je maken als je me de reisgegevens stuurt, ik weet vrij zeker dat we tot de goedkoopste mogelijkheden behoren…

in de maanden juli augustus is t doorgaans onbewolkt. Overdag een graad of 20 - 22 maar koelt ´s nachts goed af (tot onder 0), .
Maar houd altijd rekening met de beruchte frente frias die plots vanuit t zuiden een weekje of zo een flinke kou kunnen brengen. Met een beetje pech (hadden wij afgelopen jaar) kun je zelfs ook een paar dagen in de sneeuw banjeren.