Ik vertrek in februari voor 5 maanden richting ZO-Azie en zal Cambodja zeker aandoen. Dat ik dan in de warme periode zit is duidelijk, maar hoe aangenaam of juist onaangenaam is de hitte dan in Cambodja en omstreken? Ik lees namelijk overal verschillende verhalen. Is het echt zo dat de hitte je belemmert in het reizen of valt het allemaal wel mee, iemand ervaring met reizen in ZO-Azie in die periode?
Geen ervaring in maart-mei, maar in de winter is het al warm, laat staan in de zomer. Met die temperaturen loop je niet voor de lol bij Ankor of in de stad.
sjaak
www.wereldrondreis.eu
Ik ben in april in Cambodja geweest en ik heb op sommige momenten het kwik op zien lopen tot ver boven de 40 graden in de zon! Niet echt de meest ideale temperatuur voor enige lichamelijke activiteit, op een paar baantjes trekken in het zwembad na.
Omdat ik toch graag wat wilde zien, stond ik 's ochtends vaak in alle vroegte op. Vertrek vanuit het hotel rond de klok van 7en, rond 11 uur terug naar het hotel, tot een uur of 3 lunchen en in het zwembad hangen en aan het eind van de middag weer tempeltjes (enzo) bekijken. Op die manier is het zeker wel vol te houden! Al helemaal wanneer je de fiets verruilt voor een motortaxi.
Koud drinken is er bij elke tempel te koop.
Veel plezier in Cambodja!
Jenny