Klimaat augustus

Weten jullie hoe het met het klimaat is in augustus in India / Nepal?
(rondreis Delhi, jaipur, Agra varanasi, pokhara, kathmandu, bhaktapur)
Is het idd zo nat dat rondreizen lastig gaat? Gaat het ten koste van de mooie dingen die je onderweg kan zien?

Alvast bedankt!

Hey Marije,
Vorige zomer zat ik heel augustus in India (Noord: Mumbai, Jaipur, Jaisalmer, Agra, Dehli en Zuid: Bangalore, Backwaters, Goa)
Het weer viel mij 100% mee! Was ook erg bang voor regen, maar heb er helemaal geen last van gehad. Met een beetje geluk moet ik wel zeggen, want sprak mensen die een halve week eerder bv dezelfde treinries hadden gemaakt (Mumbai-Jaipur) die bijna 24 uur hadden stil gestaan vanwege de regen. Bijzonder was het wel dat er in de Thar desert twee dagen regen was gevallen (stond al 2 jaar droog), waardoor de woestijn in ‘bloei’ stond.
Groetjes,
Evert

2 jaar geleden ben ik in augustus zowel in Varanasi, Agra, Jaipur, Khajuraho en Chandighar geweest. Het weer was regelmatig wat benauwd, maar zeker niet extreem heet en ook relatief weinig regen. Het zuiden en oosten schijnen echter een stuk natter te zijn.

Voor betreft Nepal weet ik niet, maar Noord-India is te doen in die periode, al is de periode oktober - maart voor Noord-India wel wat geschikter.

Wat Nepal betreft: in Kathmandu viel het weer goed mee, af en toe eens een flinke regenbui maar je hoeft je reisplannen daar echt niet voor te staken. Het was er meestal rond de 25 à 30 graden.
Wel heb ik gehoord dat de temperatuur in bvb. Chitwan (National Park) een stuk in de 30 graden ligt en dat het er ‘benauwd’ kan zijn. In Pokhara heb ik zelf 35 graden meegemaakt en dat vond ik iets te drukkend. Zalig was wel dat de zon de hele dag scheen en 's avonds sloot de hemel en liet bakken regen vallen. Spectaculair zicht!