Mijn vriend en ik zijn nog op zoek naar een bijzondere overnachtingsplek in Bangkok. We zijn op zoek naar een kleinschalige, bijzondere (misschien een ietwat romantische?) locatie… Op internet kom ik voornamelijk grote hotels tegen, die midden in de drukte liggen en daar ben ik juist niet naar op zoek…
Ik lees wel reisverhalen over kleinschalige verblijfplaatsen nabij een rivier of meer en dat spreekt me wel aan. Helaas staan daar nooit namen van hotels of guesthouses bij waardoor ik er niet veel aan heb…
Bedankt voor de link! Ik heb de site bekeken en er staan inderdaad hele prachtige overnachtingslocaties op. Helaas is dit voor ons echt TE duur… Heb je misschien nog iets goedkopere links?
Ik denk dat we zo`n 40 euro max per nacht uit willen geven. Ik ben al dagen bezig om iets geschiktst te vinden…dus kleinschalig, romantisch en een redelijk geschikte rustige locatie… Ik had wel dit hotel gevonden: http://www.shantilodge.com/. Misschien dat ik mijn vriend dan kan verrassen met een nachtje in het penthouse. Heb jij ervaring met dit hotel?
Wat denk je van de penthouse van de Shanti-guesthouse? Vinden m’n vriendin en ik alvast een heel romantische locatie (nemen we altijd als we in Bkk zijn )
Leuk, dan zit je in je privé-tuintje op het dak, in een toffe Thaise wijk, vlak bij het centrum…
Inderdaad toevallig! Lijkt me inderdaad een goede optie en ik ga hem dan ook zeker onthouden… Is het een must het penthouse te reserveren of kan dit ter plekke geregeld worden??
Als jullie nog meer opties hebben dan zijn deze natuurlijk welkom!!
Misschien best reserveren, vergeet niet om een week op voorhand nog eens te bellen om de reservatie te confirmeren… Ze hebben geen betaalmogelijkheden via internet, daarom die confirmatie.
Andere tips voor Bkk heb ik niet, wij verbleven de twee maal dat we er waren altijd in de Shanti.
Het leuke aan deze plaats is de huiselijke gezelligheid. De mensen die hier werken wonen hier bijna. Dus soms stap je binnen en zit de hele bende gezellig samen op de grond te eten. Sommige mensen appreciëren dit minder, maar wij vonden het alvast zeer gezellig. En daar boven in de penthouse is het ook zeer rustig. Ongewoon voor Bangkok.
Nu omdat ik er al een paar keer ben geweest kan ik je het hotel train inn aanraden.
Het ligt ongeveer 75meter van het station Hualumphong,echt ideaal als je eventueel met de trein zou reizen.
Nu de uitbaatster van dit kleinschalig hotel is “supervriendelijk” nog nooit gezien in andere hotels.
Kamers zijn ruim,en worden goed onderhouden door de kamermeisjes.
Prijzen beginnen voor een simpel kamer met tv vanaf:450 bath tot de meer luxe kamers 800bath.
Naast het hotel kan je lekker laten verwennen door een goede massage “zonder poespas”!
Ook een voordeel de airportbus stopt daar als je van survarnabhumi airport komt.
The Train Inn
428 (BKK Railway) HuaLumPhong, Rong-mueng street | Pathumwan, 10330, Thailand
Een must!!!