Kleermaker

Heeft er iemand nog een goed adresje van een kleermaker? :idea:
We hebben al bij 2 verschilende kleermakers iets laten namaken maar het is toch elke keer weer net niet… :frown:

Wij logeren vanaf zaterdag 25/9 in Legian Beach dus het liefst in de buurt van ons hotel (Kuta/Legian).

Alvast bedankt!!! :thumbsup::thumbsup:

Ik ben hier ook al benieuwd naar! Wij willen een pak op maat laten maken in Bali. Dus een goed adres is inderdaad welkom!

Waar hebben jullie het de vorige 2 keer laten maken?

Goede vraag, wij gaan in januari naar Indonesie. Onze reis is nog niet helemaal uitgetekend maar in elk geval zullen we Java en Bali gaan bezoeken. Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen van het laten maken van pakken en/of jurken in Bali en of Java (Jakarta).
Is de kwaliteit goed en wat zijn de kosten?
Ik heb in Thailand een paar jaar geleden een pak laten maken waar ik nog steeds heel veel plezier van heb. Aangezien ik vrij lang ben is dit een uitkomst en in Nederland niet te betalen.

kom twee maal per jaar in Bali, laat bijna alle kleding (ook voor mijn echtgenoot) hier maken.
In het straatje bij het Bakungs-beach hotel, zitten goede kleermakers.
Sajojo, Jl. Kartika plaza, GG Samudra no 18,
en
Sadasari Nani, speciaal voor lederen kleding, (jasjes, schoenen, tassen en laarzen.
Al-Jabar, speciaal voor badkleding, bikini’s zwembroeken en t-shirts,
Poppies 1 street. Pattimura 11 A.
Als je goede duidelijke foto’s van modellen mee neemt kan het bijna niet fout gaan.
De kleermakers leveren ook de stof, maar je kunt natuurlijk ook stof van uit Nederland meenemen.
Er zijn ook grote stoffenzaken.
Duta Silk House,Jl Dewi Sartika, Komplek Duta Permai blok 1/1, Denpasar,
Busanah Indah, jl. Legian Kaja 502, Kuta.
Alto Moda, een hele grote stoffenzaak bij Kuta Center.
fijne vakantie,
salam manis
emcee

1 like

Hartelijk dank voor je reactie :kus:, we zullen ze zeker gaan bezoeken!
Koffers gepakt… morgen vertrekken we… >>> TerimaKasih!!!

Ecmee,
Dank voor de info. Hoeveel betaal je bij deze kleermakers ongeveer voor een pak, een paar schoenen, een leren jas?
Ik vraag me af of dit de duurdere tailors zijn die bij de dure hotels in de buurt zitten of dat ze overal een beetje dezelfde prijzen hanteren. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe goed je kunt afdingen. Maar in Thailand zag je enorme prijsverschillen, kleermakers in de buurt van dure hotels waren veel duurder en de kwaliteit was niet per se beter.

Hallo Rixt,
Bij Sajojo, betaal voor een herenkostuum rond de 800honderd duizend roepia, (afgelopen febr.mrt) dat is inclusief stof en in een grote maat.
Misschien kun je nog goedkoper, maar van mij mogen de mensen daar best nog iets verdienen.
Bij Nani, sadasari, ben je tussen de 600honderduizend en 900duizend roepia kwijt voor een leren jasje.
Al Jabar rond 300honderdduizend voor '. badpak of bikini.
heb nog niet gekeken naar de koers op dit ogenblik, we gaan pas op 23 okt…a.s…
fijne vakantie, selamat jalan,
emcee:vak01: